Hoe kom ik erachter wat het IP-adres is van mijn router die is ingesteld als switch?

Ik heb een Router als Switch ingesteld en wil graag weten wat het IP is zodat ik deze kan benaderen.

Toegevoegd na 2 uur:
Okay, ik weet nu wat het IP-adres is (192.168.2.1). Het probleem is nu dat ik hem niet kan benaderen? Ik typ gewoon in de browser 192.168.2.1 in en dan blijft hij zo'n 10 seconden niks doen en dan zegt hij dat de webpagina niet kon worden weergegeven, tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Antwoorden (3)

Dat ligt aan het merk/model/instelling.
Normaal bij default(fabrieksinstelling) geeft de router een dhcp adres uit, aan b.v. een pc, die aan een van de LAN poorten zit. Probeer dat eens en kijk of je idd een adres toegewezen krijgt.(In DOSbox, met ipconfig) Er word dan ook een standaart gateway adres genoemd, dat zal het adres van je router zijn. (Vaak 192.168.0.1)
Als er een ander adres is ingesteld, of sowieso aanpassingen zijn gedaan, kan je misschien het best beginnen, met terug zetten in default mode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het eerste deel van de hulp, kan je a.u.b. naar het vervolg van mijn vraag kijken? Ik heb hem inmiddels ge-edit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat alleen jou pc met roter verbonden is. En check of je idd het juiste adrs hebt, lukt het dan nog niet, dan maar resetten
Ik zou zeggen, klik op start, netwerk en dubbelklik op de router. Als het goed is wordt een webpagina geopend, zie je bovenaan het ip adres en kan je er ook meteen op inloggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het eerste deel van de hulp, kan je a.u.b. naar het vervolg van mijn vraag kijken? Ik heb hem inmiddels ge-edit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk of je de router kan pingen. Start, type: cmd, enter en voer in het dos scherm in: ping 192.168.2.1 Als je geen antwoord krijgt, bv request time out, zet de router even uit en daarna weer aan. Als je wel antwoord krijgt, zou de router gewoon ook benaderbaar moeten zijn via de web-browser en weet ik zo niet waarom hij de pagina niet wil laden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht gebruikt Ruix een proxy?
-> proxy uitzetten of
-> geen proxy gebruiken voor je eigen netwerk (als uitzondering toevoegen)
Waarschijnlijk heb je DHCP op je tweede router nog ingeschakeld. Deze moet eerst worden uitgeschakeld. Zorg dat je de computer aansluit op de router waarvan je een switch wilt maken (vanaf nu Switch). Ga dan naar het ip-adres: 192,168,2,1 en zet DHCP uit. Hanteer de handleiding van je Switch om te zien hoe dit moet. Sluit nu de de router die op het internet is aangesloten (vanaf nu router). Aan op de internet-poort van je Switch. Vervolgens sluit je de pc aan op de router. Log in op de router en zoek het overzicht van clients (ip-adressen). Daar staat nu ook je Switch tussen. Op dit ip kun je in het vervolg inloggen op je Switch. Computers die je aansluit op de Switch krijgen als het goed is automatisch een ip van de Router.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even wat uitleg over het apparaat wat we thuis hebben staan van de Internetprovider.
Het is namelijk geen modem, óf switch óf router óf switch, óf firewall, óf access-point óf DHCP server.. Het is alles in 1 apparaat, :)
Je kunt niet van een router een switch maken of andersom.. Het zijn twee apparaten met verschillende functies.
Een router routeert en zou officieel op elke poort een ander netwerk hebben. De huis tuin en keuken dingen hebben de router functie in de telefoonaansluiting (dsl) of coax (kabel) als ene netwerk (het IP van je provider) en je eigen IP range voor je pc's en apparaten (vaak 192.168.x.x)
Elke poort die wij kennen op het huis tuin en keuken apparaat is onderdeel van een switchpoort, zij krijgen namelijk allemaal een IP uit dezelfde range (192.168.x.x) wat wordt gegeven door een DHCP server.
Een DHCP server is een stukje software wat de ip adressen beheert en uitgeeft, normaal ook een aparte server in het netwerk of een service die gebruikt wordt op een netwerk apparaat.
Om 2 pc's met elkaar te laten communiceren binnen je eigen netwerk / huis gebruik je switching, niet routering. Switching is gebaseerd op het Macadres van je netwerkkaart (unieke hex range) en niet op het IP adres. Een switch heeft dus geen internetpoort, alle poorten zijn gelijk. Even een makkelijk tooltje om je netwerk te scannen is angyipscanner. Geef hier de range op waarbinnen gezocht moet worden (192.168.2.1. - 192.168.2.255) en grote kans dat je naast je andere apparatuur ook ziet waar je webserver IP zit! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo heel verkeerd vind ik het antwoord van Thescientist niet; echter zou ik het geheel loskoppelen en stuk voor stuk kijken; dus of de PC (of laptop, maar dan zonder wifi) van een router/switch een IP adres krijgt en van de andere router evenzo. Daarna inderdaad van de tweede router de DHCP uitzetten (als men geen tweede netwerk wil).