mijn laptop is trager dan normaal, wie heeft de oplossing?

Ik heb een Acer Aspire 7720G. Na een x aantal keer het blauwe scherm gezien te hebben en de nodige opstart problemen, krijg ik nu de melding dat mijn beeldscherm niet aangesloten is op een Nvidia GPU.
Nu heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd maar nog steeds geen verbetering. In de BIOS het video geheugen vergroot maar alsnog geen verbetering. Daarna de laptop uit elkaar gehaald, helemaal stof vrij gemaakt. Ik heb de videokaart en de koelelementen van de videokaart en de processor verwijderd, schoon gemaakt en nieuwe koel pasta aan gebracht.
Nu gaat de laptop inmiddels wel weer aan, maar ik heb nog steeds geen verbinding met de videokaart. Daarnaast is de laptop behoorlijk langzaam geworden na het eerste blauwe scherm.
Wie heeft er nog andere opties?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

de GPU is waarschijnlijk niet goed aangesloten ? en deze nam oorspronkelijk een heel deel van de rekenkracht op zich dat is een andere dan de CPU
op zich vindt ik het al wonderlijk dat ie het nog doet maar
blijkbaar is gewoon de videokaart omzeilt en draait hij blijkbaar op nu nog op een minimale standaard instelling standaard VGA
ik denk dat de hele videokaart vervangen moet worden ?
het hele videosignaal wordt nu overgenomen door je normale cpu blijkbaar

het omhoog schroeven van videogeheugen zal niet helpen omdat blijkbaar die verbinding weg is
Dus je videokaart gedeelte van je laptop heeft geen goeie verbinding of geen stroom ?
capthavoc