hoe sluit ik 2 monitoren op 2 laptop's met éé muis en toetsenbord aan?

beste mensen van goeievraag,
ik heb 2 laptops liggen en wil bij ze allebij een extra monitor, dus per laptop een monitor, het liefste wil ik bureaublad uitbreiden, en dit alles met één muis en toetsen bord doen. ik zou af en toe ook wel eens alle monitoren (in totaal 4) een game willen spelen. wat zijn alle mogelijkheden hier voor?
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat niet gaat werken is 1 game over 4 monitoren spelen waarvan er 2 van een laptop zijn. Als je met meerdere(3 of meer) monitoren wil gamen moet je echt een desktop nemen met een daarvoor geschikte videokaart.

Antwoorden (1)

De mogelijkheden zijn zeer gelimiteerd met het beeld wat jij schetst. Laptops zijn hier vaak niet goed voor uitgerust. Ik vermoed dat de laptops die je hebt geen high-end laptops zijn (1000 euro+).

Ik zou van het idee afstappen dat je 2 laptops tegelijkertijd gebruikt om te gamen. 1 laptop zou dan physiek 4 monitoren moeten aansturen EN performance gaan halen.
60 FPS voor bijvoorbeeld een shooter gaat niet lukken.

Je zou 2 monitoren aan kunnen sluiten op 1 laptop. Dan heb je 3 schermen en zit je niet met het probleem dat je een gedeeld toetsenbord + muisoplossing moet gaan verzinnen. Er zijn verdeelstekkers redelijk eenvoudig verkrijgbaar waardoor je 2 monitoren op 1 poort kan aansluiten.
Voorbeeld: http://www.allekabels.nl/dvi-kabels/15/1040837/dvi-naar-dvi-+-dvi-splitter.html

Succes met verder uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou van het idee afstappen omdat het technisch onmogelijk is ongeacht de kracht van de twee laptops. Hoe wil je het scherm van de ene laptop aan gaan sturen door de andere?