Hoe kan ik mijn computer nog maken?

Er is per ongeluk ongeveer een halve seconde een magneet over mijn computer gegaan. Na een uur kreeg ik blauw scherm. Toen ik hem weer probeerde op te starten kreeg ik: "error loading operating system"

Kan ik mijn computer nog maken!? Ik kan nog wel in de setup komen. Mijn computer is een Acer aspire V3-571G

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Door de magneet kan er een onderdeel defect zijn geraakt. Op internet zijn daar talloze voorbeelden van. Probeer de laptop ( want dat is het ) eens in veilge modes op te starten en kijk hoe dit gaat. Je kan ook proberen de volledige setup te doen en de laptop naar fabrieks instellingen terug te zetten. Mocht er echter een een stukje hardware vernield zijn, dan moet hij weg voor reparatie of vervangen worden. succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De magneet is vrijwel niet de oorzaak, of deze moet wel heel krachtig geweest zijn, dus waarschijnlijk gewoon toeval.
Als de mageneet al storing veroorzaakt heeft, moet het het (gedeeltelijk) wissen van de harddisk zijn, maar ook dat lijkt me sterk. In ieder geval, kan je door de software (b.v. windows) er op te installeren, weer gebruik maken van je laptop. Ook kan je eerst proberen om waarde volle documenten va de schijf terug te halen.
Succes!