Is mijn externe schijf stuk volgens de foto?

Wat betekenen die berichten op de foto?
Ik heb de harde schijf van mijn vaste pc los gehaald (want hij liep daarop vast) en op de laptop gedaan.
Hij begon eerst met een check.
Daar rolde een hele rits uit zoals op de foto.
Het ging allemaal om foto mappen.

Als ik op een map klikte met foto's - weergave - miniaturen, dan zag je niet de foto's in het klein maar alleen een pictogram.
Als je dan een foto wilt openen loopt de boel vast.
Is de externe schijf stuk en kan dat nog gemaakt worden?
Kan ik sowieso de foto's die erop staan redden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat hier moet vragen kan je ze waarschijnlijk niet zelf redden.
Doe niks meer met die harddisk, hoe meer je doet hoe meer er kan verdwijnt.
Begin met lezen:
http://harddisk-recovery.blogspot.nl/
Bedenk dan hoeveel geld je gegevens je maximaal waard zijn en wat dan je opties zijn.
Sommige dure software is tijdelijk gratis te testen, vaak krijg je een beperkte versie, maar je weet dan wel wat er mogelijk is.

Het beste antwoord

Je schijf KAN kapot zijn maar de melding die je nu krijgt heeft te maken met het bestandssysteem. Als je nu bij je fotos kunt, zorg er dan voor dat je ze in ieder geval ook op een andere schijf opslaat, zodat je je data dubbel hebt (backup).

Als je de fotos nu niet kunt benaderen omdat ze corrupt zijn geraakt, kun je ze misschien met goede data-recovery software nog wel boven water halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is prima,
de programma's in de bron zijn dat niet, er is veel meer en vooral beter en ook niet benaderbare harde schijven zijn vaak zelf uit te lezen. Sowieso is het reclame voor een bedrijf dat veel te veel rekent voor het simpel uitlezen van een werkende harddisk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar de betere programma's. Zeker naar de programma's die niet benaderbare schijven kunnen uitlezen.
Kun je daar links naar plaatsen of de namen noemen? Dan hebben we er allemaal wat aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Easy recovery prof
Filescav
Ontrack crisis center
Hdd regenerator
Grappig is dat er niet een alles kan, proberen dus. Nu mag je uitleggen hoe je bij 450 euro voor een werkende 1TB harddisk komt.
950,- voor een fysiek defecte die een cleanroom in moet kan ik begrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De software die je noemt kan goed werken als je zoekt naar per ongeluk gewiste bestanden of als het filesystem corrupt is geraakt. De 450 euro gaat over schijven die onder windows of linux niet meer gezien worden. Bv met onstabiele heads en/of bad sectors waar softwarematig niet bij te komen valt.
Hiervoor is dure hardware nodig en het kost vaak veel tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door slechte programma's op je website te noemen, lijkt het alsof er niks terug te halen is.
Zo kan jij klanten wijs maken dat er meer aan de hand is en zo hoge prijzen vragen. Ik heb zelf schijven teruggehaald die niet meer te zien waren en waar computers op vastliepen. (met een goed ouder moederbord) Als een schijf echt zeer slechts is en je bent er een dag mee bezig, dan is 450,- redelijk, maar hoe vaak is dat het geval?
(hier verwacht ik geen eerlijk antwoord op, tijdens een test van een tv programma vroeg slecht 1 van de 10 bedrijven een eerlijke prijs toen een schijf met een heel simpel probleem werd ingeleverd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben hier om af en toe antwoord te geven op een vraag. Niet om te discussieren over hoe een bedrijf werkt en wat voor kosten daarbij komen. Ik hoop dat Patcat er iets aan heeft. Ik hoop alleen dat je je ook afvraagt wat er gebeurd als je een dag bezig bent met een schijf maar geen/onvoldoende data recovered en dan op basis van het no cure no pay principe niets verdiend.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je zelf al de juiste conclusie hebt getrokken. Als een checkdisk (zoals op de foto) niets meer uithaalt, dan kan je eigenlijk wel afscheid nemen van je externe hardeschijf.

Wat je nog kan proberen is om ALLE belangrijke foto's en documenten e.d. te kopiëren na je vaste hardeschijf in je laptop.
Als je hardeschijf echt defect is, dan kan je beter een nieuwe externe hardeschijf kopen. Dat is goedkoper dan herstellen!