Als je nog een netwerkpoort over hebt is het geen enkel probleem. Kijk wel even of je poort-forwarding kan instellen in de router. Kan eigenlijk wel in iedere router, maar je weet het maar nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
En als je geen netwerkpoort over hebt, kun je nog een switch kopen van 2 tientjes. Belangrijk is wel dat de huidige NAS-en op een gigabit ethernetpoort aangesloten kunnen worden, de oude routers gaan niet verder dan 100Mbit en dat zou wel zonde zijn als je geen GB aansluiting op je router hebt. goed antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af wat je doet natuurlijk. Wanneer je gewoon wat download, direct op de NAS, en er wat data vanaf streamt, is die 100 Mbps geen bottleneck. Ga je grote bestanden ernaartoe kopiëren, dan wel. Maar dan moet je ook een NAS hebben die een transferrate aankan die over die 100 Mbps heen gaat; niet alleen theoretisch, maar ook in de praktijk.
Neem wel een router met Gigabit ethernet en Wireless-N Wifi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, een nas kun je aansluiten op elke willekeurige router. Daarnaast zie je tegenwoordig ook steeds vaker routers met één of meer usb-poorten. Als je daar dan een externe harddisk op aansluit, heb je ook een soort van nas. Maar voor de meest uitgebreide functionaliteit verdient een stand-alone-apparaat de voorkeur.

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf wat je doel is met je NAS. In principe kan op iedere router een NAS. Maar de een is er meer geschikt voor dan de ander. Ga je bijv. veel downloaden op je NAS, of er regelmatig grote bestanden naar toe slepen, draadloos of gewoon via de ethernetkabel, dan helpt het wanneer je een beetje een fatsoenlijke router hebt staat die goede doorvoersnelheiden heeft.