88% capaciteit van batterij relatief nieuwe macbook pro normaal?

Ik heb half december een nieuwe macbook pro gekocht, en terwijl ik erg goed met de accu om ga (ik laat hem altijd (bijna) helemaal leeglopen voordat ik heb weer oplaad), staat de totale capaciteit van de batterij van mijn mac nu op 88%. Dit vind ik wel heel weinig voor een macbook van maar een paar maanden oud.

Komt dit vaker voor bij macbooks of moet ik terug gaan naar de apple store en een nieuwe accu "eisen"?

Of is er een manier om mijn batterij te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je gaat inderdaad op zich goed met de accu om.
Je kunt proberen of je de accu kunt "trainen". De batterij bijna helemaal laten leeglopen, tot je laptop uitgaat. Laad de laptop dan weer helemaal op en doe dit zonder de laptop te gebruiken tijdens het opladen. Doe deze training twee maal achterelkaar.
Als dit niet helpt dan inderdaad contact opnemen met de Apple store. Je hebt namelijk recht op een goed product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet af en toe je batterij (en de electronica daarin) kalibreren zodat de capaciteit goed wordt weergegeven. Daarvoor moet je de batterij helemaal leeg laten lopen (dus voorbij 'bijna') zodat de laptop in diepe slaap gaat. Dan nog een paar uur laten liggen zodat de batterij echt helemaal leeg is. Vervolgens weer opladen.

Dit zou je eens per maand ongeveer moeten doen.

Bijgevoegd een van de vele bronnen hierover.