Moet ik 2 dezelfde videokaarten hebben om 2 verschillende beeldschermen aan te sturen?

Ik wil graag een computer om te gamen alleen ik wil 1 beeldscherm om te gamen en 1 voor op te chatten en internet enz.. moet ik dan 2 duren videokaarten kopen of mag ook 1 goedkope en 1 duurdere?

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijvoorbeeld
Club3D AMD Radeon HD5450 voor op internet en chatten
Club3D AMD Radeon HD7770 voor te gamen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Ruix volledig eens, heb er zelfs een HDMI TV aan hangen aan 1 videokaart. (moet wel switchen als ik TV wil kijken maar kan alsnog mijn pc gebruiken op het andere DVI-D scherm). Succes!

Antwoorden (1)

Geen van beide. Op dit moment zit ik met twee beeldschermen te werken op één videokaart (AMD Radeon HD6850). Hierbij gebruik ik mijn ene scherm op de DVI aansluiting en de andere op de HDMI. Als je het op één videokaart wilt dan zou je met verschillende uitgangen kunnen werken zoals ik doe of je gebruikt een splitter voor de gewenste uitgang zoals bijvoorbeeld HDMI. Als je twee videokaarten wilt kan je makkelijk twee verschillende videokaarten gebruiken. Dat is geen enkel probleem. Als ik iets verder uit moet leggen vraag je het maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dus ik kan tijdens het gamen ook op mijn ander scherm kan chatten of op internet kijken voor tips terwijl ik aan het gamen ben. Maar stel ik ga spellen spelen zoals minecraft en battelfield en call of duty is het dan toch niet iets verstandiger omdat battlefield en call of duty toch wel wat vragen van je videokaart? Maar in iedergeval als ik dus 1 videokaart koop dan kan ik op 1 beeldscherm minecraft spelen (dus op HDMI uitgang) en op andere beeldscherm praten en op internet (op VGA uitgang).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord op je eerste alinea, ja. Dat doe ik namelijk zelf ook en is makkelijk in je configuratiescherm te regelen. Je vraag over of één videokaart wel genoeg is: ja, één is zat. Ik speel zelf ook op één videokaart call of duty of minecraft en ik zit op internet op mijn andere scherm. Dat vraagt echt niet veel van je videokaart omdat internet/chat totaal niet zwaar is voor je videokaart. Over je laatste vraag: Je kan inderdaad je "internetscherm" op de vga aansluiten en je "gamescherm" op de hdmi. Wel even kijken of je die aansluitingen hebt natuurlijk. Kort samengevat: Je kan makkelijk op één videokaart twee schermen laten draaien. En het is soort van zonde als je daarvoor twee videokaarten koopt. Veel succes met je keuze en ik sta open voor nog meer vragen.