Waarom kan ik geen monitor op mijn NAS aansluiten?

Een NAS heeft heel veel functies en mogelijkheden; je kan niet zo maar stellen dat een NAS is bedoelt voor opslagdoeleinden, want een computer heeft dezelfde mogelijkheden. In een midi-tower kan je toch 10 harddisks kwijt van nu max. 4TB. Het enige voordeel van een NAS t.o.v. een pc is: minder geluid en zuiniger in gebruik ondanks dat die 24/7 functioneert. De fabrikanten van NAS apparatuur kunnen de kast iets groter maken, zodat ook een grafische kaart en/of controllers kunnen toegevoegd worden. Waarom is dat niet het geval?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Het is bedoeld al storage, daar staat de S van NAS voor. Een grafische kaart erin stoppen kan wel, maar dan wordt het een pc. En je kunt iedere nas bedienen via een pc in je netwerk, er is dus geen noodzaak voor een monitor. Het zou het apparaat onnodig groot, duur en lawaaiig maken, want de kaart moet gekoeld worden. Als laatste reden draaien veel nas'en onder een besturingssysteem (vaak linux afgeleide) waar geen echte pc applicaties voor zijn.
paulus811
11 jaar geleden
Anders zou het een pc zijn, dus wat wil je nu een NAS of een pc.