welk (en hoeveel) geheugen kan in mijn macbook?

Goedendag,

Tot voorheen had ik een witte Macbook uit 2008 met 4 GB geheugen. Sinds kort heb ik een tweedehands Macbook uit 2009 met 2 GB geheugen. Ik merk dat deze meer moeite heeft en daardoor wil ik het geheugen maximaal uitbreiden. Hieronder de (mogelijk) benodigde gegevens.

Macbook (white) 13 inch, eind 2009
Mac OS X Versie 10.7.5
Processor: 2.26 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 2 GB 1067 MHz DDR3

Huidig geheugen bestaat uit:
Bank 0/DIMM0 1 GB, Type DDR3, Snelheid 1067 MHz, Status OK
Bank 1/DIMM0 1 GB, Type DDR3, Snelheid 1067 MHz, Status OK

Ik heb in MediaMarkt Rotterdam bij navraag te horen gekregen dat mijn huidige Macbook officieel 4 GB aankan, maar dat hij 8 GB ook aankan. Aangezien ik nu tóch ga investeren, wil ik graag -indien mogelijk- naar 8 GB uitbreiden. Ik heb alleen geen idee wat hij met 'officieel, maar ook..' bedoelde. Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat mijn Macbook 8 GB aankan?

Ervan uitgaande dat mijn Macbook wél 8 GB aankan, werd ik onlangs verwezen naar dit werkgeheugen. Ik vind dit een hele mooie prijs, dus als dit het juiste geheugen is, wil ik dit graag bestellen:
http://tweakers.net/pricewatch/258820/corsair-8gb-ddr3-sodimm-memory-kit-1066mhz.html

Is dit het juiste geheugen? En zo ja of nee, waarop moet ik letten want er zijn veel bijkomende aspecten?

Bij voorbaat dank!

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik heb een afbeelding toegevoegd. Zoals jullie kunnen zien heb ik het geprobeerd en het is gelukt. Er zit nu 8 GB geheugen in deze Macbook white - Eind 2009.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ha Jordozzzzz,

de sleutel ligt in de processor in je computer. is dit een 32 bits processor dan 'ziet' ie maximaal 4 gig, je kan er dan wel 8 gig indoen maar die laatste vier gebruikt ie niet.
om meer dan 4 gig te gebruiken moet je een 64 bits processor hebben.
uitbreiding van intern geheugen kun je perfect checken op interngeheugen.com/scan

Suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien de Processor een Intel Core 2 Duo is, weet je 100% zeker dat deze 64-bits gereed is. Bovendien is Mac OS X 10.7.5 (Lion) bijna 100% 64-bits, dus dit is ook niet de beperkende factor. De beperkende factor is waarschijnlijk de Intel Chipset die de processor en het geheugen aanstuurt. http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook (geen enkele polycarbonaat MacBook kan meer dan 4GB aan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kwam deze post onverwacht tegen:
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.26-white-13-polycarbonate-unibody-late-2009-specs.html Hier staan een onderbouwing waardoor hij wel degelijk 8 GB aan zou kunnen. Ik ga het toch proberen en laat een reactie achter zodra ik het getest heb. Zo niet, verkoop ik het geheugen wel weer. Dank voor de reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://oi46.tinypic.com/1z6xkso.jpg Zie screenshot. Heb de eigenwijze gok genomen, geplaatst en het werkt. Ik heb 8 GB in mijn Macbook White - Eind 2009.