Ik heb windows 8 op mijn laptop geinstalleerd, echter is deze nu kapot, krijg ik windows 8 terug?

Ik heb vorig jaar november windows 8 geïnstalleerd op mijn laptop, echter is februari mijn hardeschijf kapot gegaan, krijg ik Windows 8 terug door de fabrikant? Zijn ze dat verplicht? En heb ook 8 gb ram. ipv van 4, moet ik die weer terug zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je harde schijf heeft niks met je ram te maken, dus je hdd word gewoon vervangen en windows moet je gewoon weer zelf installeren je hebt immers de licensie en dvd.
Als je op je hdd de installatie software heb staan zoals vaak gebeurd, dan moet je dat even aan de shop vragen over de procedure.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang er geen grote hardware verandering is geweest zoals bijv. een ander moederbord lijkt het mij geen probleem. RAM is ook gewoon prima. Het is gewoon noodzaak dat je de cd hebt (is ook te downloaden) van Windows 8 en deze installeert met het serienummer (Windows sticker) wat je hopelijk nog wel zelf hebt. Daarna zal het weer gewoon moeten werken. Je moet vanaf cd opstarten daarna start de installatie

Toegevoegd na 8 minuten:
Trouwens weet niet in hoeverre een fabrikant windows 8 er terug op moet zetten.. Lijkt mij eerlijk gezegd van wel, aangezien hij zo niet werkt..