Waar haal ik meer fps mee: AMD x4 965 BE en Sapphire HD7870 of AMD FX-6100 en Sapphire HD7850?

Waar haal ik meer fps mee in games zoals Battlefield 3, Arma II (DayZ mod) en Far Cry 3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Meer fps met de 7870 en de quadcore, ik speel zelf ook dayZ en bf3 enzo en je hebt niet echt iets aan een six-core omdat er in games vaak maar 4 cores worden gebruikt en de videokaart van deze is beter dus ik zou deze gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er geen sprake van bottleneck dan?
Is een x4 965 BE goed genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker, zelf hebk een6-core maar ik gebruik er maar 4 van de6 omdat ik er maar 4 nodig heb en daardoor blijft mijn pc ook koeler
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dank je wel. Voor welke 7870 zal ik gaan? Welke fabrikant en welk model? Weet jij misschien nog een goede behuizing voor mijn pc? Kun je even kijken bij mijn vorige vraag? Nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze is overal uit verkocht: http://www.alternate.nl/html/product/MSI/R7870_Twin_Frozr_2GD5-OC/996354/?event=search en ze zijn er positief over, zelf heb ik ook eeen Msi kaart en ik ben er blij mee :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je. Ik was vandaag nog even aan het kijken en nu weet ik niet meer of de 7870 wel een goede keuze is. Hoeveel FPS verschil zit er tussen de 7870 en 7850 met BF3? Denk je dat dat de €40,- meer waard is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker, je kan altijd voor wat beter gaan en jaren met een kaart doen, de 7870 staat ook veel hoger op benchmark sites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je dat het verschil in FPS is? Wordt de 7870 niet gebottleneckt?