Word de laptop al meer verkocht dan de gewone huiscomputer?

Een laptop is voor mij makkelijker dan een huiscomputer, ik kan overal internetten waar ik maar wil. Het lijkt mij dat op een gegeven moment de huiscomputer in huis verdwijnt naar op kantoor niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, dat was in 2008 al het geval.
"Voor het eerst zijn er in de Verenigde Staten meer laptops dan desktops verkocht. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IDC."
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik geloof zeker dat de laptop meer verkocht wordt dan de computers.

Je ziet steeds meer die de PC er uit doen en een laptop kopen.

De harde schijf wordt ook al steeds groter van een laptop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf 2011 zijn er meer laptops wereldwijd, dan desktop-pc’s.

Dat betekent dat er dus nu al meer laptops worden verkocht dan ‘gewone huiscomputers’.
rose
14 jaar geleden
Door de evolutie zullen mensen meer een (naar voren) gebogen nek/lichaam moeten krijgen, willen we dit massale laptop gebruik in stand houden. Want ergonomisch gezien is een laptop bepaald niet optimaal. Niet voor niets zegt de ARBO dat je max. 2 uur per dag een laptop moet gebruiken.

Omdat bedrijven, scholen en instellingen nog massaal 'normale' desktops kopen, en er ook thuis nog vaak gewoon een desktop staat, zal 't nog niet de overhand hebben. Vanwege de grote negatieve ergonomische nadelen is 't de vraag of laptops binnenkort desktops/towers in kunnen halen.
Ik verwacht nog wel (op middellange termijn) een verschuiving naar iets wat slechts op een monitor lijkt. De apparatuur is daar dan ingebouwd of makkelijk tegenaan te klikken. Een stel USB3-poorten is dan wellicht voldoende om alles te doen wat je zou willen.
Het toetsenbord kan geprojecteerd worden op je bureau met een laser o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat de laptop meer verkocht word, maar ik weet het zeker. Werk al jaren in een computerwinkel, we verkopen heel enkel nog een normale computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, sinds een paar jaar is er heel duidelijk een verschuiving gaande van desktop-pc naar laptop. Behalve in Japan en Zuid Korea; daar zie je steeds meer dat laptops worden vervangen voor PDA's.