kunnen magneten wifi-signaal storen?

Als ik een router in de buurt van een luidsprekerbox plaats. Kan dan de magneet in de luidsprekerbox het wifi-signaal beïnvloeden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
8.1K

Het beste antwoord

Het antwoord op je vraag is niet eenvoudig te geven. Ik heb een technische opleiding gevolgd en ben er van overtuigd dat het signaal niet merkbaar wordt beïnvloed door het zwakke magnetische veld van je luidspreker. Het beste kun je het proberen door een app op je telefoon te installeren waarmee je de signaalsterkte kunt meten. Als je de luidspreker verwijdert, zullen je zien dat de signaalsterkte niet verandert.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wifi analyzer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gezien wifi werkt op basis van elektromagnetische straling, kan wifi gestoord worden oor een magnetisch veld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een permanente magneet of het laagfrequent wisselende veld van de speaker heeft geen enkele invloed op het 2,4 GHz elektromagnetische signaal van de router. Wel kunnen grotere metalen voorwerpen het signaal tegenhouden of reflecteren.
Wifi-signaal is een elektromagnetisch signaal in een elektromagnetische veld.
Magneten beinvloeden en creeren een magnetisch velden.
In theorie zullen ze een wifi-signaal storen, maar in de praktijk dient de magneet vrij sterk te zijn.
En een luidsprekerbox en wifi-router zullen elkaar beinvloeden, maar alleen in kwaliteit, maar niet in sterkte.
Een afstand van 1 meter is wel aan te raden tussen de luidsprekermagneet en de antenne van de wifi-router. Natte vinger schatting van een Technische Natuurkunde HBO'er.