Wat betekent CPU en RAM?

Ik was gewoon aan het rondkijken in mijn bestanden en toen vond ik 2 balkjes waar boven stond: CPU en RAM. Bij de CPU veranderde het aantal steeds van 7% naar 10%. En de RAM gaf 1.8 GB aan. Maar waarvoor staat dit? Kan iemand me hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

CPU staat voor Central Processing Unit, je processor. Die 7/10% staat voor hoe zwaar hij belast is. Hij is dus belast voor 10% van zijn totale capaciteit.

RAM is Random Acces Memory, je geheugen. Die 1,8GB geeft aan hoeveel geheugen je op dat moment gebruikt of hoeveel je totaal hebt, maar ik denk het eerste.