Hoe komt het dan mijn Wi-Fi niet meer werkt na de Windows 8 upgrade?

Hallo,
Ik heb net Windows 8 op mijn Dell Studio 1749 (windows 7) geïnstalleerd maar na deze upgrade deed mijn Wi-Fi het niet meer. Ik heb toen eerst mijn laptop aan een ethernet kabel gehangen om te kijken of er nog updates waren op windows update maar dat heeft ook niet geholpen. Als ik zoek naar oplossingen voor het probleem dat er geen verbinding is krijg ik het volgende:
Er is een stuurprogramma- of hardwareprobleem met de adapter voor Broadcom 802.11n-netwerkadapter. Ik heb nog wel drivers geprobeerd opnieuw te installeren maar dan krijg ik uiteindelijk een foutmelding.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (2)

Dat ligt waarschijnlijk niet aan Windows 8 maar gewoon aan je router/modem/wifi. Kijk eens of je op een andere computer of je mobiel wel verbinding kunt maken met je wifi. Als dat niet het geval is zou ik met gaan bellen met de klantenservice van waar jij je internet vandaal haalt. Als het wel het geval is zou ik alsnog gaan klagen. Gewoon gaan klagen bij de kpn/ziggo waar je ook zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het draadloos internet doet het nog gewoon op andere apparaten. Mijn laptop kan uberhaupt geen draadloosnetwerk meer vinden. Ik kan alleen nog op internet via een LAN verbinding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan weet ik het helaas ook niet
Waarschijnlijk mis je een driver voor je wireless netwerkkaart.
Om hier achter te komen ga je naar "apparaatbeheer " dit vind je bij de eigenschappen van "Deze computer". Indien je een driver mist, zal je een gele vraagteken zien staan bij netwerk apparaten.

Als je via een netwerkkabel nog wel op internet kan, dan kan je op de site van Dell de driver downloaden en als nog installeren.
(9 v/d 10x werkt een W7 driver ook onder W8)

Lukt dit niet, dan raad ik je aan contact op te nemen met technische support van Dell
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt eventueel deze drivers op een ander pc downloaden en via een USB stick kopiëren naar je Win8 pc