Hoe kan je de Netgear NAS instellen?

Ik heb een Netgear ReadyNAS DUO volgens 't boekje aangesloten op de router (KPN Experia box), maar van een volwaardige server valt nog niet te spreken. De ReadyNAS Remote is ook op 't bureaublad geïnstalleerd, en de RAIDar is ook geprobeerd, maar hij krijgt nooit verbinding.

Wie weet hoe ik mijn beoogde doel kan behalen? Namelijk een eigen 'cloud', dropbox, of 'ftp-server', net zo gemakkelijk toegankelijk als normale mappen en schijven in windows-explorer. Ofwel aangesloten aan de computer, ofwel aan de meterkast, ofwel aan de router. Maar dat 'ie 't doet.

Doorverwijzing naar een betaalde dienst van een vakman is ook prima!
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Hou er rekening mee dat de NAS schijf naar aansluiten en instellen eerst behoorlijk wat tijd nodig heeft ok de schijven in te stellen. DIt kan soms wel 15 uur duren dit proces kun je bij houden op je pc waar je hwt programma hebt geïnstalleerd log daar in en ga naar schijfbeheer ala sit proces voltooit is kun je verschillende tools installeren waar mee je dit allemaal kunt doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Ik realiseerde me dat deze vraag beter op z'n plaats is als klus op marktplaats, vandaar dat ik 'm sluit.