Kan ik mijn kapotte accu in mijn laptop laten zitten?

De accu doet al maanden niets meer en is definitief kapot. De laptop zit dus altijd aan het snoer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft aan dat de accu geen nut meer heeft, daarom zou het alleen maar voor problemen kunnen zorgen. Deponeer de accu bij bijvoorbeeld een Stibat inleverpunt, batterijenbak of in je gemeente bij het klein chemisch afval. Tevens wil ik aanraden dat bij een laptop gekoppeld aan het elektriciteitsnet, de batterij beter in de kast opgeborgen kan worden om de levensduur van de batterij te verlengen. Je kan eventueel een nieuwe accu aanschaffen voor je laptop, de kosten daarvoor schommelen ongeveer tussen de 50 en 100 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een batterij in de kast legt, en deze ontlaadt volledig is het ook niet best volgens mij.

Het beste antwoord

Het laadsysteem van laptops is doorgaans beveiligd tegen defecte accu's. Je kunt hem erin laten zitten, maar ook eruit halen. Bij het laatste is je laptop meteen een stuk lichter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gewicht maakt niet uit, als het maar veilig voor de computer is. Kan een leek een accu er uit halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal wel. Geef het type even door, dan zoek ik dat voor je op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een Toshiba Satellite L500-1R3. Maar als het geen kwaad kan laat ik hem er gewoon in zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De batterij zal ondertussen zo'n 3 jaar oud zijn en kan misschien gaan lekken. Ik zou hem er toch maar uithalen.
Download de gezipte gebruiksaanwijzing van:
http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/userman-nl-20091110140507.zip
en open deze. Op pag 38 en 39 staat beschreven hoe je bij de batterij komt.
Maar het is heel simpel: het klepje van de batterij bevindt zich aan de onderzijde. Dat klepje verwijder je door de twee schuifjes opzij te duwen en het klepje te verwijderen. Daarna kun je de batterij uitnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan! ik zou hem er zelf lekker uit halen, want hij is een stuk lichter en met accu doet de computer vaak raak en moet die vaker configureren, mijn accu doet het ook niet meer maar heb hem er in zitten weet zelf ook niet waarom. Maar als ik hem er uit haal heb ik nooit een configuratie fout. Ik weet niet zeker of het daar aan ligt maar anders zou het wel heel toevallig zijn!