Hoe weet ik welke ram goed is?

Wat betekent:

Latentie bij voorbeeld CL9 (9-9-9-24)
PC3-10600 of PC3-10666 ga zo maar door.
Dimm 240-pins
Niet ECC of ECC

Hoe weet ik wat voor ram geheugen mijn moederbord nodig heeft?
Bij voorbeeld hoeveel MHz die aan kan?
Ik heb bijvoorbeeld een Z68AP-D3.
Staat die D3 dan voor DDR3?
Zover ik weet kan mijn Moederbord 1333MHz aan maar er zit nu 1600MHz kan ik dit dan beter verlagen naar 1333MHz of kan dit geen kwaad?

Mijn CPU is Intel Core i5-2500 3.30GHz (4 CPUs) 3.6GHz
Kan het zo zijn dat mijn moederbord te slecht is om de volledige vermogen uit mijn processor te halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dacht toen ik de vraag zag dat het om een mannetjes konijn (ram) ging haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ja dat kon ook nog natuurlijk maar dan plaats ik het onder de categorie dieren :)

Antwoorden (2)

je kan via deze website
je pc laten scannen en ze geven je advies welke te kopen
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie dit is zeker fijn. Maar eigenlijk zou ik dit toch wel graag zelf willen weten om me kennis van hardware toch een beetje hoger te leggen. :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey conqie de website ziet er zelf inderdaad niet echt denderend uit. Maar de informatie wat die te bieden heeft klinkt wel goed. Ik ga dit zeker even door lezen!
Met het programma CPUID kun je bijna alles van je mailboard, geheugen en CPU te weten komen. http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
http://www.chip.de/downloads/CrystalCPUID_13012986.html

Erg handig om mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit programma gister gedownload van een andere post van goeievraag volgens mij was jij dit ook dus bedankt! :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou kunnen. Is wel even geleden. Het programma laat ten eerste zien wat er in je PC zit en wat dus zou moeten kunnen werken. Geheugen gemaakt voor een snellere computer werkt vaak zeer goed in een langzamere computer (mits spanning en soort mem hetzelfde zijn). Geheugen met een lagere latentie is sneller dan geheugen met hogere latentie waarden. Het is wel raadzaam geheugen van dezelfde soort te gebruiken en minder te mixen, alhoewel sommige mainboards echt alles slikken.