Is een beeldverhouding van 4:3 geschikt voor een macbook laptop?

Ik heb bij het branden van een DVD de keuze uit een ratio van 16:9 of 4:3.
Het lijkt me dat de standaard 4:3 een goede beeldverhouding is voor een macbook en 16:9 alleen voor breedbeeld-televisies is.
is deze beeldverhouding goed om een filmpje in full-screen te kunnen bekijken op mijn laptop?

Toegevoegd na 5 minuten:
* het is een macbook gekocht in 2009

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Afhankelijk hoe oud je Macbook is. De oudere Macbook (10 jaar geleden) heeft een beeldverhouding van 4:3 en de nieuwe 16:10.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet kijken naar wat de content van origine is. Een Macbook uit 2009 heeft iig een 16:9-verhouding. Maar stel dat het 4:3-materiaal is, dan moet je hem gewoon in dat formaat branden, omdat je anders uitgerekt beeld krijgt.