Heeft het nut om een 2133MHz ram geheugen te plaatsen op een socket 1155?

Mijn moederbord model is Z68AP-D3 (socket 1155)
Het ram geheugen wat er in zit is 16GB dual-channel DDR3 665MHz (9-9-9-24)
Nu wou ik graag upgrade naar 2133MHz maar dit zal wel geen nut hebben dus denk ik dat mijn limiet ligt op 1333MHz klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je idee klopt, het geheugen zal, als het werkt, maximaal op 1333 Mhz werken, aangezien dat de limiet van de socket is.

Als je het nieuwe geheugen naast het oude plaats is het zelfs het waarschijnlijkst (bijna zeker) dat dat nieuwe geheugen ook maar op 665 Mhz zal werken.
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het ook zo als je teveel ram er in doet dat dit zelfs kan vertragen of klopt dit niet want iemand heeft dit ooit tegen mij een keer gezegd. Ik neem ook aan dat 665Mhz en 1333Mhz toch wel een verschil aan snelheid is of zou je hier niet veel van merken? De 8GB word 2x 4GB leek mij het beste. Bedankt voor je reactie!
rose
11 jaar geleden
Als je geheugen twee keer zo snel wordt is dat een aanzienlijk verschil, of je daar in de praktijk heel veel van merkt is een andere vraag. Je pc zal wat sneller reageren, maar bij het opstarten is, als er voldoende geheugen in zit - en 8 Gb is redelijk genoeg, het vooral vaak de harde schijf die de bottleneck is. Ook bij het starten van programma's is het vooral de leessnelheid van de harde schijf die uitmaakt hoe snel een programma in het geheugen is geladen. Die 2x4Gb is vooral handig als je moederbord het teamen van geheugenbankjes ondersteunt. In dat geval moet je er op letten dat je de bankjes in slotjes met dezelfde kleur steekt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt mijn schijf is niet het beste. Maar dat ik de keuze maak om nieuw ram er in te zetten is toch meer voor het game. Als het goed is zou hier de schijf snelheid niet zo zeer moeten uitmaken of zit ik dan fout? Ik heb twee witte bankjes en twee blauwen maakt het dan uit of ik 2x wit of 2x blauw pak?
Misschien een beetje stomen vraag maar mijn hardware kennis is nog niet zo goed xD Ook zou ik wel graag willen weten waar ik op moet letten als ik Ram koop.
Ik neem aan dat er wel een paar belangrijke punten zijn waar ik op moet letten? Bedankt voor je reacties!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat er namelijk aan te denken om deze te bestellen.
http://azerty.nl/8-749-550750/geil-evo-veloce-dual-channel-k.html Maar eerst even kijken waar ik op moet letten voor dat ik het bestel :P
rose
11 jaar geleden
Dat lijkt prima en het maakt niet uit, wit of blauw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je hulp!
Weer wat geleerd over hardware ;)