Wat is op lange termijn goedkoper: als al je cartridges van je printer leeg zijn deze vervangen of een nieuwe printer kopen?

(in ogenschouw nemend dat de nieuwe printer verkocht wordt met minder gevulde cartridges)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat ligt eraan. Heb je een alles in 1 printer of een 3 in 1`printer of heb je alleen een printer. Heeft de printer meer dan 2 cardridges of heet het alleen maar de zwart en kleur als cardridges. Met al deze factoren heb je te maken daarom is het moeilijk om te vertellen wat jij het beste kan doen.

Je moet er zoiezo opletten dat je printer 4 of 5 cardridges heeft, want als dan bijvoorbeeld de kleur geel leeg is hoef je alleen maar een cardridges geel te halen en die prijs ligt een stuk lager dan als je een printer hebt met 2 cardridges (zwart en kleur), want dan moet je je cardridge vervangen terwijl alleen de kleur geel op is.

Als je dus een printer hebt met meerdere cardridges is de prijs meestal wel iets hoger in aanschaf, maar dan ben je wel voordeliger uit in de cardridges. Je kan dan het beste je cardridges vervangen in de plaats van gelijk een nieuwe printer te kopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelf denk ik dat een nieuwe printer goedkoper is. Dit omdat je over het algemeen meerdere cartridges moet kopen voor de printer. En na een tijd heb je toch weer een nieuwe printer nodig.

Een mooi voorbeeld is de volgende printer, zie link, die was in de aanbieding voor 200 euro. Alleen het probleem is dat er 4 cardridges ingaan en die kosten per stuk 95,50 euro voor de kleur en 75,50 voor de zwart. Kortom de cartridges vervangen was duurder dan de printer zelf.

Het gaat in dit geval om een laserprinter hiervoor zijn de cartridges altijd duurder maar ze gaan ook langer mee. Het ligt dus ook aan het soort printer dat je zou hebben,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kocht laatst een printer 3 in1 voor mijn dochter (zij print nou niet echt veel) die kostte welgeteld € 36,75. Nieuwe cartridges voor de oude printer kostten € 59,50. wat is dan wijsheid?
Voor mensen die veel printen met een duur apparaat ,zijn nieuwe cartridges misschien voordeliger.
Maar is een "refill "geen oplossing?Scheelt ook veel geld,en is in de meeste gevallen goed mogelijk.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat hier niet om wat goedkoper is maar wat om economisch verantwoord is. Idd cartridges zijn afschuwelijk duur tov aankoopprijs van de printer. Dit is gewoon onaanvaardbaar. Maar als eens even nagedacht over de weg die zo'n printer aflegt :van taiwan naar europa en daar naar de groene containerdienst en dan naar één of ander afrikaans land via container om te ontdoen van het grammetje koper en/of nog wat edele metalen. Te gek en absoluut onaanvaardbaar. Dit is koehandel. Zelf ooit gewerkt als credit analyst in een amerikaanse multinatinal en ja, de winstmarges bij replacement market zijn 40 à 150 % hoger dan bij repair. Dit is gewoon big business. Wat is goedkoper : stel je de vraag of je wel die kleurenkopie echt nodig hebt en zoniet bewaar het doc digitaal. Paperless society , zei U????