Ik wil de opties voor mijn touchpad/muis veranderen in Windows 7, hoe doe ik dat?

Ik weet hoe ik bij de muis instellingen moet komen (via apparaten en printers) maar ik zie niet de instellingen die ik wil veranderen. Ik namelijk dat mijn muis alleen nog maar scrolt en niet meer de extra opties heeft, rondom het touchpad, om automatisch in een taakbalk te scrollen of van de ene pagina naar een ander te gaan. Dus puur wat de losse muis vroeger kon alleen scrollen en klikken. Een losse muis kopen is geen optie.

11 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Het beste antwoord

Windows heeft zelf geen configuratiescherm voor touchpads. Meestal levert de fabrikant van de laptop speciale drivers mee. Vaak staat er een icoontje van je touchpad op je taakbalk (klik op het ^-icoontje voor meer). Klik hier eens met je rechter muisknop op, en daarna op iets als 'Eigenschappen.' Je ziet nu het driver-venster (bij mij heet de tab-pagina 'ELAN', de naam van mijn driver). Na 'Apparaat:' staat waarschijnlijk jouw driver; selecteer deze en klik daarna op 'Opties...' Als het goed is krijg je nu een venster te zien met uitgebreide opties voor je touchpad.