moet het werkgeheugen gelijkwaarig zijn?

ik heb in me desktop 2 x werkgeheugen van 256mb
dat is iets meer dan 500mb totaal.

ik wil het werkgeheugen groter maken/uitbreiden.
ik heb hier een werkgeheugen liggen van 1gb
en ook een van 512mb.....

nu komt de vraag daar of het werkgeheugen gelijkwaardig moet zijn?
moeten ze allebei 1gb zijn of mag het ook een zijn van 512mb en een van 1gb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kunt er gewoon een plaatje van 1gb bij drukken. Ik weet niet hoeveel poorten je hebt, 4 denk ik? dan zou ik gewoon zowel de 512mb en de 1gb erbij doen en de 256 laten zitten. die van 256mb zijn waarschijnlijk al wat ouder dus hebben wel een lagere snelheid, 400mhz wellicht. Dat is dan wel de beperkende factor voor het totale werkgeheugen. Als de 512mb en de 1gb plaatjes beide bijvoorbeeld 800mhz zijn, kun je ook besluiten om de plaatjes van 256mb eruit te halen. Maar dit alles is ook weer afhankelijk van het moederbord. Als die niet in staat is om het werkgeheugen sneller dan bijvoorbeeld 600mhz te gebruiken maakt dat niet uit. Maar om je vraag dus kort te beantwoorden een 1gb en een 512gb geheugen plaatje werken wel gewoon met elkaar.