Wat is een betere videokaart? Bijvoorbeeld GT630 of GT540? Dus met het hoger of lager getal?

Ik wil dus weten of de videokaart met een hoger getal beter is, Of met een lager getal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Over het algemeen zijn de hogere getallen betere/nieuwere versies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is te simpel gezegd op die manier zou je een 630 hoger inschatten dan een 580. Een 580 is beter dan alle 6xx modellen op de 680 na (misschien ook de 670).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een GT630, (gloednieuwe kaart) presteert slechter dan een 8800GT dat is zo'n oude kaart(2006), toen was de 4cijferige nummering bij Nvidia nog van kracht.
Het gaat als eerste om het tweede getal dan om het eerste.

Het tweede getal geeft aan hoe zwaar de kaart is 9 het hoogst 1 het laagst, het eerste getal geeft de generatie aan. Je kan beter een 480 hebben dan een 630. 8 is veel beter dan 3 en de twee generaties verschil maakt een zwakke nieuwe kaart niet beter dan een krachtige oude.

Een hoger getal is dus zeker niet altijd beter, wel als het tweede getal gelijk blijft 680 is beter dan 580 is weer beter dan 480.

Een 630 en een 540 zullen ongeveer gelijk liggen qua prestatie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier heb je een lijst van videokaarten (de hoogste staan bovenaan, als ze gelijk zijn staan ze op hetzelfde niveau).

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en het laatste getal? ik heb bijvoorbeeld een gtx55m
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*gtx555m
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is dan net iets beter dan een GTX 550M.