Kan ik mijn nvidia 440 vervangen met een 640?

Ik heb een best nieuwe computer die de meeste games best snel speelt, het is een nvidia cuda 440 ofzo en ik wil graag upgraden naar geforce 650 maar is mijn moederboord daar goed genoeg voor? Heb geen idee welke ik heb :(

Gr roobin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

650 of 640?
Wat voor computer heb je eigenlijk?
hangt van je kast af, is er genoeg ruimte en genoeg mogelijkheden tot koeling?
heeft de kaart dezelfde interface?
hangt van de voeding af, heeft deze voldoende vermogen.

doorgaans kan het, maar zou het toch even checken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor processor heb je? En heb je een PCI=e slot? Download het gratis programma 'Speccy' om dat even na te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meest voor de hand liggende manier om te achterhalen welk model een onderdeel is is het openmaken van de kast en zoeken naar nummertjes en merken. Als u nog ergens een handleiding heeft liggen is dat natuurlijk beter.
Voor een moederbord maakt het vooral uit of de PCIe poort van versie 1,2 of 3 is. Volgens de specificaties zou het gewoon allemaal moeten werken. (Maar wel met minder prestaties.) Ik heb echter gehoord van PCIe 3 kaarten die niet werken op PCIe 1. Maar aangezien ik de bronnen niet kan vinden, een korreltje zout erbij. Op dit moment zou dat kunnen betekenen dat uw moederbord PCIe 1 aansluiting heeft. Een GT 640 met een PCIe 3 aansluiting zou dan misschien niet werken erop. Maar als alles werkt "volgens het boekje" zou het gewoon moeten kunnen.
Zie ook deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/besturingssystemen/nvidia-vervangen-betere.397610#1402823