Is het verstandig een iMac up te graden van 4GB aan RAM naar 8GB RAM?

M'n late 2009 iMac is niet altijd even snel, als ik muziek afspeel of een video kijk is hij bij het openen van launchpad of dashboard niet heel soepel, als ik dus de RAM verdubbel is alles dan wat sneller?

Groeten,
Thom de groot

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verdubbelen van je geheugen is de goedkoopste oplossing.
Wel zou ik voor dat het (dure) geheugen koopt een testje (laten) doen of de oorzaak van snelheidsverlies het geheugen, hardschijf, intern netwerk of processor is. Of een proces op de achtergrond die sterk de boel aan het vertragen is.
Overigens is het 8 van 10 keer het geheugen.
Overigens vind ik persoonlijk 8 GB wel het minimum wat je dient te hebben. Waarom ga je niet voor de 16 GB?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16GB krijgt een gewone gebruiker in principe nooit bezet. Snelheidswinst is beperkt tot de momenten wanneer je over de 4GB heen zou gaan, dat wordt maar amper gehaald door jan met de pet. Investeren in RAM is vaak niet of nauwelijks nodig (in geval vanaf 4GB).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgensmij is een geheugenbankje voor Apple's 200 euro ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eerst of jouw imac zoveel geheugen ondersteunt. Op apple support vind je lijsten. Van welk jaar jouwe is en tot hoever je kan gaan. Op macstuff.nl kan je relatief goedkoop imac ram kopen ;)

Antwoorden (1)

Het verdubbelen van je geheugen is een goede en goedkope oplossing, dus ga voor die 8 GB of meer!