iss een macbook goed in vergelijking met een andere pc?

dus invergelijking, prijs geberuikers comfort, look en niet te vergeten het bestuurings systeem (mac OSX). dat soort dingen.

invergelijking tot een 'gewoone' pc, dan doel ik voral op laptops.

Toegevoegd na 1 uur:
ik wil zelf misschien over stappen naar een macbook dus vandaar deze vraag. en de reacties die je misschien krijgt (eigenlijk vragen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je genoeg poen hebt en je bent een simpele gebruiker met weinig eisen.
Maar ik vind apple nog steeds weinig compatible duur en onder de maat en absoluut niet flexibel.

Als je dan nog spreekt over laptop ok die zijn net als windows lapto ook niet flexibel wat hardware betreft
maar bedenk dan wel dat je voor 100 euro al en top machien hebt van windows
terwijl de betere modellen macbook pas beginnen bij 1100 euro
ok je hebt tegenwoordig intel core kan je er ook windows op zetten maar wat voor zin heeft dat?

2 besturing systemen waarme je hetzelfde kan
en gelof me windows werkt niet optimaal op en macbook

voor games moet je helemaal geen mac nemen
zelf niet al het intel core is want de videokaart trek het dan gewoon niet die zijn standaard kleiner dan in windows machines

kortom de cpu mag best heel goed zijn in een mac

maar de OS staat eigenlijk niet op gelijke voet vandaar dat het wellicht beter lijkt
maar je komt altjjd te kort

koop een windows machine met dezelfde cpu en je raast er op los en alles werkt .

mijn mening

Toegevoegd na 40 seconden:
100 moet 1000 zijn
capthavoc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een Mac is inderdaad erg goed, het voordeel van een mac in vergelijking met andere computers is dat de kans op een virus héél minimaal is. De software van apple is veel sterker en stabieler dan windows. Daardoor blijft ook de snelheid behouden van de computer, anderen worden steeds trager en trager doordat er een hoop zooi op de pc komt te staan. Het enige kleine nadeel is dat software voor een apple vrij prijzig is en de computer heeft ook weer andere software en indelingen dan een windows. Wel ff wennen dus, maar dit is het zeker waard!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf, prijs-technisch gezien gewoon duidelijk niet, maar als je voor looks en gebruikersvriendelijkheid gaat zeker weer wel.

Ik vindt persoonlijk de mac te duur, maar het werkt wél fantastisch en het besturingssysteem is m.i. ook beter dan windows.

Toch heeft het gebruik en dus de uit te voeren werkzaamheden m.i. de doorslag, er zijn nu eenmaal veel programma's die niet op de mac draaien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Prijs-technisch bedoel ik dus puur de hardware die er in zit icm de prijs, hierbij moet natuurlijk niet voorbijgegaan aan de prijs die voor goede software betaald mag worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boven alles is een Macbook Pro een waanzinnig snelle laptop. Misschien wel sneller dan de meeste andere laptops. Ik draai er naast OSX ook Windows 7 op. De vonken springen er van af.
AWM
14 jaar geleden
Na veel Windhoos PC's en laptops, werk ik nu sinds een jaar met een MacBook en ik ben 100% tevreden.
Snelheid gaat niet achteruit.
Ik hoef niet spastisch te doen over virussen, trojans en wormen.
Gewoon aanzetten en werken maar.

Mijn MacBook Pro - met kleinste scherm omdat dat het lekkerste leest met mijn multifocale bril - kostte vorig jaar nog geen 1100 €, inclusief muis en iWorks pakket.

De programma's van iWorks kan ik makkelijk converteren naar microsof programmas (Word, Excel, Powerpoint) als ik het naar iemand anders moet sturen.

Ik ondervind weinig of geen hinder van niet-compatibiliteit tijdens het surfen op internet Safari).

Wat ik niet doe is gamen. Dus ik weet niet of de Mac echt van gamen houdt.

Ik zou zeggen ... gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb echt geen enkel probleem en ik gebruik hem iedere dag en de hele dag (alleen 's nachts mag ie slapen).
Omdat Capthavoc zegt dat de Mac voor gamen niet zo goed is, zou dat best waar kunnen zijn.
Ik doe wel spelletjes, maar van die dingen die jij vast super saai vindt (patience, mahjongg, bubbels schieten ...).
Die gaan trouwens prima op m'n appeltje.
Als je echt heftig wilt gamen moet je je goed voor laten lichten, want het zou zonde zijn als je een dure machine koopt waar dat niet goed op gaat.
Misschien kan je in een Apple store eens proef-gamen, en dan ervaar je zelf of het al dan niet naar je zin gaat.
capthavoc
14 jaar geleden
Mac zijn simpelweg niet voor games gemaakt als het al draait, dan draait het meestal ook nog onder een virtual windows.
en nog even over virussen ik heb al jaren geen virus meer binnen gehad simpelweg omdat je wat standaard regels toepast. geen rare emails openen ed
dus dat risico is meer een emotionele vrees dan en gegronde vrees.
Bovendien mag je verwachten dat als mac meer en meer populair wordt, nu ze ook op intel draaien
Dat er ook virussen voor mac worden gemaakt.
Een mac is een prima ding, voor de simpele wat onkundige gebruiker wat betreft virussen.
Maar voor dat gebruikers gemak betaal je een flinke smak geld en eerlijk gezegd als je denk dat je met simpelweg een OS er bent dan vergis je je ook.
Wat te denken van randapparatuur
Mac adverteert graag met werkt met alles
zonder drivers maar ik weet dat dat niet waar is. bijvoorbeeld printers webcams en videocamara,s ik ben nog nooit zo gefrustreerd geweest om dat aan te sluiten
ik heb een wat eenvoudig mac als leer materiaal om
ook dat systeem te leren kennen maar heb het natuurlijk op een koopje moeten doen.
Raar genoeg schijn je al snel hebt duurste van het duurste te moeten hebben om het goed te krijgen.
Een om weggetje zoals vaak bij windows wel te fiksen is is bij apple niet aan de orde.
en trouwens waar gebruik je een laptop nu eigenlijk voor? internetten emaillen en surfen toch?
dat kan je ook met een celeron voor 330 euro plus minus
Ik raad mensen af om een zogenaamde gamerslaptop te kopen (ook voor windows dus)
Want je keyboard kan het simpelweg niet aan.
fysiek slijtage (dus dure reparaties ) en ook is het gewoon niet handig gamen. Voor de prijs van een macbook ben ik in staat om een goeie basis game pc te bouwen en daarnaast een lekker laptop te kopen.
het ene is makkelijker met uitbreiden meer geheugen beter videokaart ed
En het ander is snel genoeg om goed op internet te werken.
pfff je ziet wel een mac fan ben ik niet.
maar als ze mac aanbieden voor dezelfde prijzen als windows en met dezelfde voorradigheid van hardeware en onderdelen zal ik de eerste zijn die er 1 koopt
vrees dat dat nooit zal gebeuren.
Apple pluspunten
- Mooi design
- UNIX, dus stabiel.

Verder zeggen ze "a Mac just works"

Maar het probleem is, dat het alleen werkt als je het op de manier van Apple doet. Wil je anders, dan kan het niet en houdt het op.

De hardware is ook gewoon van andere partijen.

Dus de meerprijs zit hem in de reclame, ontwerp en software.

Als je geld genoeg hebt, en je internet een beetje, en stuurt af en toe een mailtje dan voldoet hij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje geleden zelf ook een vraag gesteld over dit onderwerp.

http://www.goeievraag.nl/vraag/laptop-apple-macbook-pro-15.25550

uiteindelijk heb ik na heeeeel veeeeel twijfelen voor de mac gekozen. Ik heb hem nu zo'n 3 maanden en ben er over het algemeen wel tevreden mee.
Op sommige momenten heb ik spijt dat ik voor de mac gekozen heb, bijvoorbeeld omdat een programma dat ik graag wil gebruiken zoals 3DsMax het niet doet op de mac of omdat ik niet op msn mijn webcam kan gebruiken.
Maar op andere momenten ben ik ook wel weer blij met mijn aankoop. Als ik bijvoorbeeld andere studenten een half uur zie wachten tot hun laptop is opgestart of wanneer ze moeilijk zitten te doen met bijna lege accuus en opladers of wanneer het zoveelste virus bij ze is binnen gedrongen.
Op dat soort momenten ben ik heeeeel blij met mijn aankoop :) Dus ik zou zeggen, als je er het geld voor over hebt zeker doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruikt Apple sinds ruuim een jaar en ook mijn vrouw en dochter willen constant op de MAc, terwijl zij zelf een PC hebben.
Apple is qua aanschaf duurder, maar daar koop je veel gemak en ook een mooie styling voor.
Handig is ook de ingebouwde prima camera en het feit dat je nooit vastloopt en moet herstarten, geen virusdetector nodig hebt (die geld kost en blijft kosten).
Leuk zijn de commercials PC versus Mac op http://www.youtube.com/watch?v=C5z0Ia5jDt4, vooral vanaf de 4e commercial, als PC steeds vastloopt, een virus heeft, etc. Heel grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een MacBook is in principe beter, maar wel duurder. Het mooie van Mac is dat er nauwelijks virussen voor zijn vergeleken met een Windows PC. En als je een Installatie CD van Windows hebt kun je die ook gewoon installeren op je MacBook waardoor je vanaf het startscherm kunt kiezen of je op Mac OSX wil of op Windows.