Hoeveel inch monitor is fijn met gamen?

Ik zit meestal niet ver van mijn scherm af, ca. 50cm. Voor op de PC bedoel ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
De videokaart word waarschijnlijk een HD 6870.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.1K

Het beste antwoord

21 Inch is ruim voldoende.
Zorg wel dat je er een van een goed merk aanschaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou gewoon een 24 inch monitor doen, liefst met HDMI ingang (als je videokaart dat aankan), en een lage ms (iets van 10-12).
Ms kan het beste zo laag mogelijk zijn, als je graag shooters speelt.
11 jaar geleden
het is wat je zelf vind ik vind 10.1 inch al goed(tablet) het is je eigen keuze vooral
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij gamen geldt: hoe groter hoe beter. Hoe groter het scherm, hoe beter je opgaat in het spel. De begrenzing is dus je portemonnee.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
te groot is ook niet goed, je kunt beter iets kleiner hebben en dat je alles ziet dan een groot beeldscherm waar je alle kanten op moet kijken.
dat is tenminste belangrijk voor shooters als mw3 of blackopps 2
ik heb een 15,3 inch maar een 17 is ook best fijn.
let alleen wel goed op de reactie snelheid. hoe kleiner hoe beter.
de reactie snelheid is is in milliseconden maar als je aan het gamen bent en iemand anders heeft 5 milliseconden meer dan jou dan is de kans groot dat hij het gevecht wint ipv jij. (dit is dan in multiplayer he)
ik vind het zelf toch fijn om me laptop op de tv aan te sluiten en op de bank te liggen met een controller. je kan een xbox controller met een receiver aansluiten. de tv is dan 25 inch en de afstand is ongeveer een meter.

ik hoop dat de tip voor de milliseconden je helpt en het inch moet je eigelijk zelf even uittesten bij een mediamarkt ofzo, het is alleen heel belangrijk dat je het gehele scherm kan zien zonder je hoofd te bewegen zo weet je zeker dat je elke vijand of wat dan ook kan zien.

m.v.g. alex heidema
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk vind ik een 28 inch monitor echt perfect, het is wel even wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet anders.

Tip: Schaf een scherm aan met een hoge resolutie: 1920x1200/ Hoge verversingsFrequentie hierdoor krijg je minder snel last van je ogen etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
en inderdaad een zo laag mogelijke vertraging, bij grotere schermen is dit vaak hoger dus let hier op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tussen de 21.5 en de 30 inch, dat is echt de ultieme gaming grootte, dat is in ieder geval mijn mening..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik speel een schietspel, op een 52'' monitor (aangesloten op televisie). wat je ook kan doen is een 3d tv kopen. 3d schietspellen zijn echt te gek! wel een beetje duur