Ram uitbreiden: HP of Kingston?

Ik zou graag mijn RAM geheugen willen uitbreiden.

Ik heb een HP Desktop en heb momenteel het volgende RAM: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 DIMM @ 665MHz (9-9-9-24)

Ik zou graag naar 8 GB gaan aangezien ik soms lags heb tijdens vrij alledaagse processen (en aan m'n processor ligt het zeker niet)

Momenteel heb ik 2x 2GB DDR3 PC3-10600 erin zitten. Ik heb reeds wat rondgezocht en zowat het globale punt dat ik tegenkom is dat je best hetzelfde soort RAM erin steekt.
Nu, de RAM van HP is enorm duur.
Is het mogelijk van er Kingston RAM bij te steken (2x 2 GB dan) of dan gewoon beter de HP Ram eruit te smijten en 2x4GB van Kingston erin te zetten?

P.S.: Ik kan tot 16 GB gaan

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (3)

Gewoon Kingston erbij steken moet geen probleem zijn. Als je sneller geheugen koopt kan je het HP geheugen er wel beter uithalen. Maar ze moeten allemaal met elkaar samenwerken. Het komt een enkele keer voor dat het wel problemen geeft (dit merk je meteen) dan gewoon geheugen terug brengen naar winkel en omruilen voor een ander merk.. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HP is geen fabrikant van RAM-geheugen. Er zit dus geheugen in je PC van een van de grote geheugenmodulefabrikanten. Welke dat is, kun je zien als je bijvoorbeeld CPU-Z installeert. Hieronder heb ik een link geplaatst. Het zou kunnen dat je maar twee geheugenslots hebt. Ook dat kun je zien met CPU-Z. Dan zul je de twee modules moeten vervangen, zoals je zelf al aangeeft. Als je geheugen erbij plaatst, heb je modules nodig met dezelfde specificaties. Als je een Core-2 processor hebt, heb je dual channel geheugen. Dan moeten de modules identiek zijn en moet je alleen op elkaar afgestemde sets gebruiken.

Grote snelheidsverbeteringen zijn niet waarschijnlijk in jouw situatie. Je kunt beter een SSD van 128 GB bij je harddisk plaatsen en als C-schijf gebruiken. Een goede kost je minder dan € 100,-.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je ram het beste uitbreiden met kingston want daar heb je levenslang garantie op.