Processor en ssd in MSI GX60?

Ik zit te denken om een msi GX60 te kopen, maar de processor (AMD Trinity A10) bevalt me niet heel erg.
Is het mogelijk om hem te vervangen door bijvoorbeeld een 3e gen i7?
En is het ook mogelijk om er een SSD er in te zetten als je de HDD wilt behouden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien de MSI GX60 een laptop is, en ik liever een quadcore heb dan een dualcore.
Ga ik liever voor een i7.
Maar is het mogelijk? Kan een i7 op een AMD socket?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is echt onmogelijk. HDD vervangen voor een SSD kan wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:TYy7DsIgFIbf5cwMXMqp5QGaODg5mg4IDBjSNtC4NLy7B3Rw-pLvv5zwzHb1V1_APMTCYMs-5DmG5MHAnuOrwE_et3yQs8WRocSFW1zBcAZlD26O6QiZXk5Qemh420SfgFJeaIB8wgYtEZbKQKH8L4mRf0uqQaihY9R9ortEPdGy1g8

Het beste antwoord

Het kan inderdaad niet (AMD naar Intel kan niet). Maar zelfs als het zou kunnen, zou het niet aan te raden zijn omdat dat zou betekenen dat je moest gaan sleutelen in je laptop waarmee je je garantie kwijt bent. Verder is het niet voor iedereen even makkelijk. En dat allemaal ervan uitgaande dat de constructie van de laptop dusdanig is dat het mogelijk is (MSI-laptops zijn dit vaak wel).

Overigens is de A10 een prima keus die ze gemaakt hebben, wanneer je kijkt naar de prijs. Zolang je niet zwaardere edit-werkzaamheden gaat verrichten, zou je i7 geen betere prestaties neerzetten in games dan de A10. Die Radeon HD 7970M doet immers het meeste van het werk.

Zolang de CPU geen bottleneck is voor de GPU, heb je in games geen probleem.

Wil je toch die i7, dat zul je wat meer moeten uitgeven.

Wil je de onderdelen van je laptop wil kunnen uitkiezen, zul je moeten kijken naar bijv. BTO Notebooks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al op BTO gekeken, maar ik bestel liever een dure dingen via internet.
En sleutelen aan een laptop is voor mij geen probleem, ik vind het eigenlijk best leuk.
Bedankt voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil het niet over internet bestellen, maar er wel aan sleutelen waardoor je de garantie kwijt bent?? Dat is niet helemaal logisch. Verder krijg je via internet in de regel de beste prijs. En je kan je notebook opsturen naar BTO, waarbij je dus weet dat zij je notebook nakijken. Overigens heeft MSI standaard 2 jaar pickup and return. Nadat je je laptop binnen hebt hoef je daarna nooit meer iets met de webshop van doen te hebben als je dat niet wil.

Andere antwoorden (1)

Nee, de processor vervangen voor een i7 is helaas niet mogelijk.
De moederbord moet dan namelijk ook vervangen worden en msi is daar niet zo flexibel in. Ze leveren een serie en daar moet je het helaas mee doen.

Over de processor en geheugen van deze laptop moet je je niet teveel druk maken. Ze zijn snel genoeg voor een gemiddeld tot licht hoog pc gebruik.

De enige wat je zou kunnen veranderen voor een merkbaar snelheidsverschil is een upgrade naar een ssd.

Sorry voor de teleurstelling. Maar laptop's zijn helaas niet zo flexibel als desktop pc's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat hij het nu goed doet, ik dacht alleen even vooruit. Wel jammer :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SDD erbij zal je weer een instant glimlach geven. Volgens de specificaties kan je er 2e schijven in stoppen.
Dus 2x ssd in raid 0 modus en hij is sneller dan je ooit voor mogelijk had. ;)