Bestaat er een mediaplayer waarmee je tv-programma's kunt opnemen?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mediaplayer waarmee ik programma's van tv op kan nemen, zodat ik deze kan overzetten op mijn pc of externe usb-drive.

Met mijn huids Harddiskrecorder moet dit door dvd'tjes te branden, maar dit schiet niet op als er maar 1 uur op een dvd'tje past.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s. ik weet dat hier al eerder een vraag over gesteld is. Maar dit was in 2009, en de genoemde apparaten uit de antwoorden zijn inmiddels niet meer leverbaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (2)

Het merk Eminent heeft/had een aantal typen op de markt waarmee je ook TV-programma's kon opnemen. Op de onderstaande link vind je er wat meer info over.

Eigenlijk denk ik dat losse mediaspelers niet echt een toekomst hebben op het gebied van het opnemen van TV-programma's. Tegenwoordig krijg je er bij veel TV aanbieders een ontvanger bij, waar tevens een harde schijf in zit (o.a. KPN, Tele2 enz.). Daarnaast richten de meeste huidige aanbieders van mediaspelers zich op afspeel mogelijkheden. Denk daarbij aan de mogelijkheid om verschillende bestandstypen af te spelen, het streamen van computer naar mediaspeler, usb-aansluitingen, SD poorten enzovoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Met de types van Eminent kun je helaas alleen NL 1,2,3 en regionale zenders ontvangen. Dat zou ik toch wel jammer vinden. 'Tegenwoordig krijg je er bij veel TV aanbieders een ontvanger bij, waar tevens een harde schijf in zit (o.a. KPN, Tele2 enz.). ' Kun je de opnames op die harde schijf dan ook overzetten naar je computer? Of krijg je dan problemen met beveiligingen/DRM-rechten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overzetten is inderdaad een stuk moeilijker, ik heb thuis KPN en die kast biedt geen mogelijkheden tot overzetten naar een schijf. Een laatste mogelijkheid is het aanschaffen van een DVD-recorder. Daarmee kun je programma's branden op een schijf en vervolgens op een computer zetten. Er zijn veel types waarmee je programma's rechtstreeks kunt branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan de eminent EM7195 trouwens ook van analoge kabel opnemen? Of alleen van digitaal?
Ik heb zelf de Sitecom TV Media Player MD-273 (CMPSC-MD273)
Werkt echt super. Eenvoudig in gebruik en te installeren.
Prijs +- €110,-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Maar kun je daarmee opnemen van tv dan? Ik heb informatie gezocht op internet, maar zie nergens staan dat hij tv-programma's op kan nemen.