Is het mogelijk om van een videocamera video en audio te streamen naar een PC (wireless)?

Ik wil op een congres een live-stream hebben (met een reporter -> interviews) in een tweede zaal.

Er zal dus een computer (via draadloos internet aangesloten) aanwezig zijn in zaal 1 (aangesloten aan een beamer) en de videoreporters zullen zich in zaal 2 bevinden.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om via een soort van media-dingetje video en audio door te streamen (het liefst via WiFi).

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je kan het gewoon met je huidige WiFi-verbinding doen, maar verwacht niet dat je reuze kwaliteit hebt. Als je dat ook nog streaming naar een beamer wilt brengen, hou je niks meer over. Voor dat soort gelegenheden kan je beter een professioneel berdijf inhuren (AV-bedrijven) die dat soort apparatuur hebben. Anders wordt je hele idee een lachertje...!

Ik zou nog eerder denken aan een "draadloze AV-transmitter", maar i.c.m. een beamer ook niet echt ideaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe dan? Ik heb hier een videocamera maar ik zou niet weten hoe ik er een livestream via PC mee zou kunnen opzetten. Dit omdat de meeste huidige camera's geen webcam functie kennen. Je zal dus of een speciale camera of een tv-kaart/capture device nodig hebben lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan dat niet gewoon met een mobieltje? Maar nogmaals,... professionals inhuren!