Mijn vraag is: Wanneer kan mijn computer de nieuwste games niet meer aan op Hoogste kwaliteit? Ik denk 2014 of zo?

Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
16,0 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MEDION H67H2-EM
Grafisch
IPS225 (1920x1080@60Hz)
NVIDIA GeForce GTX 560
Harde schijven
60GB SAMSUNG MZ7PC064HADR-000 (SSD)
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-216AB
Geluid
Realtek High Definition Audio

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Gemiddeld wordt een pC op 3 jaar afgeschreven. Jouw systeem haalt het nog wel tot 2014; het enige zwakke is je HDD (slechts 60 Gb SSD), dat wil je misschien wel upgraden (of misschien zit er wel een HD in, maar ben je dat vergeten hier op te schrijven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb nog een 2TB harde schijf in mijn computer zitten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht al zoiets, een SSD is eigenlijk alleen voor programma's, een HDD voor opslag. Je kan je geld nog even in je zak houden!

Andere antwoorden (4)

Dat licht eraan hoe zwaar de game's in de toekomst gaan worden. Waarschijnelijk kan je computer het nog een tijdje op de hoogste kwaliteit aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk : de dag na dat je hem gekocht hebt.
In de computerwereld gaat dan ook het gezegde : al is de computer nog zo snel, de gamer achterhaald hem wel. Dat horen we begin jaren 90 al, en het gaat nog altijd op.

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je met 'de nieuwste' games bedoelt. Ze zijn niet allemaal grafische even zwaar. Maar zodra er een nieuw snufje of techniekje bedacht wordt, wordt het meteen weer geïmplementeerd in de nieuwste games (vooral die die het van grafisch geweld moeten hebben) . Dus zodra die op de markt komen - een paar weken tot maanden later - heb je kans dat je computer al niet meer "top of the bill" is , al zal hij er nog wel weg mee weten.

2014 is denk ik wel een aardige schatting. Games die je daarna koopt, zullen aan de trage kant kunnen zijn. Vooral wanneer er een nieuwe versie van Windows komt, kan (en zal ; het is tenslotte Windows) dat problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows is geen probleem :D (download het zo van internet) Alleen ik bedoel met nieuwe games bijvoorbeeld call of duty of battlefield ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet het type games dat ik speel, maar volgens mij wel het type 'zo veel mogelijk grafisch geweld'- afgezien dus van het 'gewone' geweld. Met nieuwe versies daarvan loop je inderdaad snel tegen tekortkomingen aan. Zelfs met zo'n bakbeest.
Het mooie is dat je je Grafische kaart kan vervangen over een jaar bijv. of over twee jaar. Ik heb dat zelf gedaan met een Core 2 Duo systeem uit 2006 en heb daardoor nog maar net een nieuwe machine hoeven te kopen. Als je over twee jaar een Nvidia GTX870 erin gooit kan je weer even vooruit. PCIe moet dan wel ondersteund blijven.

Toegevoegd na 58 seconden:
Op die manier kan je in 2014 veel games weer op high spelen, hoogstens bij de games die heel CPU intensief zijn zal het minder worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit systeem heeft nooit de zwaarste games op de hoogste kwaliteit aangekund. Crysis is de benchmark daarvoor, en tot op de dag van vandaag is er geen oplossing die dat spel perfect draait, tenzij je meerdere kaarten toepast. De 560 was een prima gamekaart, maar wel een midrange kaart.

Vandaag de dag zul je een game als Battlefield 3 niet op de hoogste settings soepel kunnen draaien. Ook een oudere game, als GTA IV (slecht geprogrammeerde game,. waardoor het meer aan grafische kracht vergt dan nodig zou moeten zijn) kun je niet op de hoogste settings soepel draaien.

Maar goed, in de basis heb je gewoon een prima systeem. Met een nieuwe kaart kun je wel weer even vooruit. Wanneer je 560 nu nog voldoet, zou ik er even mee wachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
En met een neiuwe kaart kun je wel langer dan 2014 door hoor. De meeste games zijn nog niet eens geoptimaliseerd voor quadcore-CPU's. Jouw i7 is wel een quadcore en op een redelijke kloksnelheid. Overklok-potentieel heb je niet echt gezien je moederbord, maar dat is ook niet nodig. De grafische kaart is het belangrijkst, en die 2600k zal de komende jaren niet echt een bottleneck vormen voor de nieuwere kaarten.