Waar kan ik kijken naar mijn dataschijf?

Ik moet een mapje in mijn dataschijf vinden, maar waar staat alles van mijn dataschijf, of waar vind ik mijn dataschijf via mijn computer (niet de plaats waar hij zit in mijn computer, maar waar ik op mijn computer moet zoeken).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Schijven (of eigenlijk partities op die schijven) hebben in Windows een letter. De meeste PC's hebben minimaal een C-partitie, waar o.a. Windows op geïnstalleerd staat. Heb je meerdere (partities op je) harde schijven, dan hebben die meestal letters die volgen op C. Dus D, E, etc. Ook USB-sticks en externe harde schijven gelden in Windows als dataschijf, en krijgen een letter.

Onder "Computer" in Windows Verkenner kun je deze letters vinden. Je zult ze even moeten langslopen om te kijken welke letter bij jouw dataschijf hoort.
bamibal