Waar dienen deze aansluitingen voor op mijn desktop dell

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel dus waar ze specifiek voor dienen. In dit geval. Niet in het algemeen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Die dienen voor anderen apparaten, zoals een anderen monitor of een high-tech toetsenbord, tenminste ik heb er ook een en ik heb 2 schermen aangesloten op die plaats en nog een toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die lange is een parallel-aansluiting, vroeger veel gebruikt voor een printer, die kleine is een seriele-aansluiting |O|O| voor joysticks e.d. Thans is bijna lles USB.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wat is "seriele"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.inetdaemon.com/tutorials/basic_concepts/parallel_vs_serial.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah je bedoelt dat het seriële moet zijn.
Antoni
11 jaar geleden
Het lijkt mij voor de vraagsteller wel handig om het juiste woord te kennen, dat klopt! Dan kan hij er meer informatie over vinden en hij zal niet voor gek staan, als hij bijvoorbeeld in een winkel vraagt om een snoer om te gebruiken voor deze aansluitingen...
Zoals hierboven reeds vermeld zie ik rechts ook een parallelle poort en een seriële (rs232) poort. Dit waren voor USB de poorten voor printers, modems, joysticks, GPS-apparaten (gebruik ik hem nog voor) en, zeker rs232, van alles en nog wat. Sinds de eeuw wisseling zijn ze echter in onbruik geraakt en vervangen door USB.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Links (zwart rond): S-video, hier kan je een oude tv mee aansluiten op je videokaart.

Links (wit): DVI, om je monitor aan te sluiten

Midden (roze): LPT poort, vroerger veel gebruikt voor printers.

Rechts (groen): Serial Port, algemene poort hier wat voorbeelden:

Dial-up modems
GPS receivers (typically NMEA 0183 at 4,800 bit/s)
Bar code scanners and other point of sale devices
LED and LCD text displays
Satellite phones, low-speed satellite modems and other satellite based transceiver devices
Flat-screen (LCD and Plasma) monitors to control screen functions by external computer, other AV components or remotes
Test and measuring equipment such as digital multimeters and weighing systems
Updating Firmware on various consumer devices.
Some CNC controllers
Uninterruptible power supply
Stenography or Stenotype machines.
Software debuggers that run on a second computer.
Industrial field buses
Printers
Computer terminal, teletype
Older digital cameras
Networking (Macintosh AppleTalk using RS-422 at 230.4 kbit/s)
Serial mouse
Older GSM mobile phones
Some Telescopes