Wat is een goede laptop? (zie extra uitleg)

Maximale prijs is 600 euro. Ik wil er een beetje webdesign op doen (niet al te professioneel), internetten, gamen (assasin's creed 3) en ik wil graag een snelle laptop. SSD lijkt me buiten deze prijsklasse vallen. Ik hoef geen overdreven specs, minimaal quad core i5. Mijn merkvoorkeuren zijn: Asus, lenovo, toshiba en Sony. Mocht je een heel ander merk als tip hebben, dan hoor ik het ook graag.

Wat vinden jullie dan als je deze criteria en goede laptop en waarom? Wat vinden jullie het beste merk? Windows 8 of gewoon windows 7?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Goedenavond,

Ten eerste wil ik even vermelden dat 600 ongeveer de rand is van een laptop die nu 2 jaar leuk is, of een laptop waar je langer wat mee kunt. Ik heb zelf 2 jaar geleden een laptop gekocht en die gaat nu nog meer dan prima mee (was dan ook 870 euro toen der tijd)

Dat gezegd te hebben heb ik hier op basis van de minimum specs AC3*bron1* een laptop*bron2* voor je gevonden.
Je zult iets in deze richting moeten hebben wil je AC3 kunnen spelen.

Via tweakers*bron3* kun je hm een stuk goedkoper vinden, maar ik zou zeker zelf nog even doorzoeken als ik jou was :)

Hoop dat je er wat aan hebt,

Filolanca.

Toegevoegd na 2 minuten:
Edit: Windows 7 vinden de meeste mensen wat makkelijker, 8 komt nog niet echt lekker uit de voeten op een pc/laptop dus ik zou gewoon voor windows 7 gaan voorlopig.
Tevens ligt mijn voorkeur (als we het hebben over functioneel, betaalbaar en niet afzichtelijk) bij Asus, heb zelf een Asus k73s en die werkt naar behoren haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je tip!

Andere antwoorden (1)

Hoi!

Natuurlijk is het kiezen van een laptop een moeilijke klus. Zelf ben ik een MacBook Pro bezitter. De flash kaart is veel beter vind ik. Mijn laptop start op in ongeveer 14 seconden en is dan helemaal klaar voor gebruik. Voor 600 euro kun je een redelijk goeie laptop krijgen. Het is niet super goed maar je kunt ermee wel basis-webdesignen. Mocht je echt het harde werk willen doen, zou ik gaan voor een iMac/MacBook of een andere laptop met goeie functies. Voor 600 euro zou ik een laptop van HP aanschaffen.

Groetjes,

Schiz0ide