Als ik mijn computer opstart en de schermen gaan niet aan, wat is dat?

Ik probeerde zoals altijd al mijn computer op te starten en opeens begint de kast wel te draaien, ik hoor een tik (als je goed luistert) en de twee schermen gaan niet aan (blijven op stand-by staan).

Volgensmij heb ik niets veranderd. Alleen de audiokabels omgewisseld om mijn iPod over de gehele kamer te kunnen spelen. Maar dat doe ik regelmatig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, dat denk ik ook. zeker omdat je met de kabels bezig bent geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zitten de kabels zeker goed vast, en heb je zoals hier boven gezegd het eerst al met 1 scherm geprobeert, dan de vraag hoe lang je je pc al hebt. PC's die mensen al vrij lang hebben, maar die ze nooit van binnen afstoffen willen wel eens het probleem hebben dat er door het stof iets doorbrand, dus dat je videokaart kapot is. Schroef je pc eens open, en kijk of je ergens op je videokaart een zwartgeblakerd rondje ziet (als je enigzins weet hoe dat moet).

Antwoorden (4)

Probeer te controleren of er niet perongeluk een kabeltje los is getrokken. De blauwe kabel met twee schroefjes aan de achterkant moet vast zitten voor beeld. Als dat nog niet werkt zou ik mijn pc laten checken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is er iets mis met de videokaart.
Heb in het verleden iets dergelijks meegemaakt en toen was het mijn videokart die naar de eeuwige jachtvelden was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je bekend bent met de binnenkant van de computer, maar je zou eens kunnen beginnen met de geheugenbankjes te verwisselen.D.w.z. het geheugenbankje uit het eerste slot eruit halen en er een van de andere voor in de plaats zetten.
Draaien alle ventilatoren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan die tick zijn van de harddisk(s)?
Draaien die wel? Draaien de ventilatortjes van je computer kast?

Een tik kan ook uit de voeding komen. Dan KAN het de voeding zelf zijn.
Als alles gewoon draait alleen de monitor doet het niet, kijk dan eens of je videokaar er nog wel goed inzit. Die kan soms door gerommel slecht contact gaan maken....
Succes!