Hoe komt het dat het wifi signaal steeds weg valt om de paar dagen?

Ik heb een al jaren de draadloze router van Linksys de WRT54G, deze staat geschakeld aan een UBEE Ziggo modem. Nu heb ik het volgde probleem; het
Wifi signaal valt om de paar dagen weg, zeker 1x in de week, verbinding wordt verbroken, mij router is nog wel zichtbaar in het netwerk, krijgt waarschijnlijk geen geldig IP adres terwijl DHCP staat ingesteld..
Als ik even de stroom van de router afhaal en weer aansluit dan wordt alles
weer hersteld. Nu had ik een nieuwe router aangesloten TPlink WR1043 aangesloten en wederom het zelfde probleem herhaald zich..
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem?
Iemand een tip? Zou het aan de ziggo modem kunnen liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

zo te horen is je router idd niet het probleem die reageert gewoon goed op de fouten die er blijkbaar zijn
maar je ziggo modem is denk ik wel de "dader? misschien een slechte verbinding ?
kabels nakijken ?
vooral die van het aansluitpunt naar de modem
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga dit proberen, de utp kabel vervangen tussen router en modem, misschien helpt dit.:)
capthavoc
11 jaar geleden
probeer desnoods even zonder die router te werken
dus die ziggo rechtstreeks op je pc
als je dus daar ook hetzelfde probleem tegenkomt dan is het de ziggo maar ik denk dat kabels vervangen vaak wel voldoende is als je hem al jaren hebt dan is corrosie misschien het probleem.
soms helpt het al door ze even los te maken en weer terug te plaatsten