Hoe kan ik van Kabeldraad naar Wifi?

Ik heb een kabeldraad vanaf mijn router naar boven lopen. Daar is bijna geen wifi, ik wil van die kabel iets tussen doen dat ik ervoor een wifi box maak.

Wat kan ik het beste kopen?

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb al een nieuwe router (zelfde als beneden), beneden gaat er een telefoon kabeltje in de ADSL, in de lan gaat de kabel naar boven.

De lan die boven zit kan niet in die adsl (past niet) als ik de lan kabel in de lan stop dan krijg ik mijn verbinding te zien, hij verbind zelfs, maar ik kan niet op internet enz (haalt niks op)

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb er GEEN verstand van, ik weet nog geen eens hoe die kabel heet die in de lan naar boven gaat?! En hoe ik ip adressen in moet stellen etc

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De term kabeldraad moet je echt vermijden, daarbij zal je eerder aan coax dan aan het door jouw bedoelde UTP-kabel denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die router die je boven hebt kan, met de juiste instellingen, als access point fungeren.
Flink studeren op google, of iemand zoeken die je kan helpen (echt simpel is het niet, en elk merk router heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing) Je moet op de tweede router dhcp uitschakelen, en mogelijk ook de meeste andere routerfuncties.

Het beste antwoord

een cat 3 splitter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kortste maar beste antwoord, maar eens een cat3 aanschaffen dan.

Andere antwoorden (7)

Zet boven een accesspoint neer welke via de UTP verbonden is met je router beneden

Toegevoegd na 15 uur:
Ook even het modem van je ISP resetten nadat alles is aangesloten. Het mac van je tweede router wordt anders niet herkend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een draadloze router
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb een router over (zelfde die ik beneden gebruik) maar als ik die kabel (kabel van router beneden, in de lan) boven ook in de lan steek. Verbind die wel, maar kan niks ophalen?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het bericht aangepast, wie wil me nu echt helpen :)??
Koop een nieuwe router, zet die nieuwe router op de gewenste plek en stop de LAN kabel in de router, ga naar je intenet explorer en toets daar je IP adres in van je router.

Dan moet je inloggen ( staat in boekje van je provider) en dan kan je als het goed is zeggen in een instelling dat je die router het signaal ook wil laten uitzenden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al een router, als ik de kabel die van de router beneden komt in de Lan stop, verbind hij wel met wifi maar ik krijg niks binnen (kan niks doen, maar staat wel verbonden), weet u het?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je even mijn bericht opnieuw lezen, heb hem gewijzigd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wacht even, begrijp ik het goed dat je wifi signaal te zwak is om er op te kunnen werken. Dan raad ik je aan een betere router te kopen die heeft namelijk een sterker signaal
Je kan ook een losse wifi repeater kopen en die gebruiken.

http://www.wifirepeater.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit dan een nieuwe router?! Die ik kan vervangen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je even mijn bericht opnieuw lezen, heb hem gewijzigd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké nou heb je die repeater en dan, nou heb je toch alsnog een zwak signaal doordat hij het zwakke signaal opnieuw uitzend en niet het sterke signaal. Ik blijf erbij om een nieuwe router aan te schaffen. Dat is makkelijker en praktischer voor iemand die niet echt in zo'n wereldtje zit. Pak de nieuwe router en als je hetzelfde merk behoudt is het een kwestie van stekkertjes omwisselen. En nudat je signaal aftand is vergroot heb je ook geen last meer van die zwakke signalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet dan wel een router aanschaffen die een sterker signaal uitzend maar daar kan een winkelwerknemer je makkelijk bij helpen
Inderdaad een wifirepeater of een sterkere route. TP Link heeft goede, niet al te dure routers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je even mijn bericht opnieuw lezen, heb hem gewijzigd
Op de 2de router moet je het DHCP uit zetten. Anders kom je nooit op het internet vis de 2de router.
De 2de router moet zijn IP gegevens van de eerste krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, wat is DHCP? En hoe kan ik die uitzetten, en hoe kan ik de zelfde ip gegevens geven aan de andere router?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DHCP is Dynamic Host Configuration Protocol en geeft IP adressen uit, heel simpel gezegd.
Op een router staat het DHCP server standaard aan. Een twee DHCP servers op een netwerk kan conflicten geven Als je op je 2de router bij de instellingen kijkt zal je een sectie zien over DHCP server. Meestal heb je 2 opties "inschakelen" en "uitschakelen" deze moet je uitschakelen.
Dit staat meestal bij algemene instellingen, afhankelijk van het merk/model router Als deze uitstaat zal de router vanzelf zoeken naar de juist gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kan ik instelling veranderen op mijn router?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is heb je er een handleiding bij gekregen. Hier in staat hoe je in moet loggen op de router en waarschijnlijk ook wat wat de inloggegevens zijn.
Ik kan je ook niet veel meer helpen zonder te weten wat het merk/model van het router is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tele2 davolink
sluit je lan kabel aan op je vaste computer haal je router 20 sec uit het stroom en dan sluit je hem weer aan hij heeft een nieuw mac adres nodig en dat kan soms meer dan een half uur duren afhankelijk welke router je hebt.