2 videokaarten op elkaar aansluiten en samen laten werken kan dat?

ik heb 2 videokaarten liggen, kan ik deze samen als 1 laten werken op mijn pc?

het gaat hier om de volgende twee:
asus hd 6950 2GB
en
sapphire toxic hd 5850 2GB

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Antwoorden (3)

Natuurlijk kan je meerdere videokaarten gebruiken in je PC. Maar je kan helaas geen videokaart op een andere aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan wel als je moederbord crossfire of SLI ondersteunt.
Maar dan moet je wel twee precies dezelfde videokaarten hebben. In jou geval gaat dat dus niet, omdat het twee verschillende kaarten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe kan het met AMD (crossfire) en nVidia (SLI) kaarten. Echter moet je dan doorgaans wel 2 kaarten hebben met dezelfde chip. Een 6000 serie kaart valt dus ook niet te combineren met een 5000 serie kaart.

Zie de kaart hieronder voor de huidige mogelijkheden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moederbord moet het natuurlijk ook ondersteunen en dan het liefst met een x8 - x8 of x16 - x16 verhouding wbt de bandbreedte die iedere kaart krijgt. De x16 - x4 verhouding is niet aan te raden, die zie je vaak op de goedkopere bordjes terug.

Maar zal er niet teveel over uitweiden (tenzij gewenst) aangezien het met de genoemde kaarten niet gaat.