hoe kan je 2 laptops aan elkaar verbinden?

ik heb een bestand wat ik op een andere laptop wil zetten.
maar is het handig om via een kabeltje te verbinden zo ja welk soort kabel.
of via een stickje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
35.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
USB Stick is makelijker.
capthavoc
11 jaar geleden
idd maar heb je misschien ook google drive of iets dergelijks ?
als het om een niet al te groot bestand gaat en je hebt het gezipt moet dat ook kunnen

Antwoorden (3)

Je kunt met internet connection sharing (??) ics een netwerk tussen de twee laptops configureren, maar dat is wel een geklus.
Als beide laptops op hetzelfde thuisnetwerk zitten (draadloos) dan is er al verbinding en hoef je alleen een gedeelde map te maken.
Een usb stick of SD kaart is voor een eenmalige (of zo nu en dan) aktie de snelste oplossing.
(email of een gedeelde dropbox kan natuurlijk ook)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je op de volgende manieren doen:

Via het (thuis)netwerk,
Via het internet,
Met behulp van een internet kabel,
Met behulp van draadloos adapters op beiden laptops,
Met behulp van bluetooth op beiden laptops.
(er zijn vast nog wel wat manieren, maar op het moment kan ik niet op meer komen)

Als je via het thuisnetwerk doet is het met windows vista, 7 en 8 simpelwel even aanmelden op de thuisgroep via configuratie scherm, soms moet je ook nog even de instellingen veranderen, en dan is het een kwestie van bestanden in je gedeelde mappen zetten en op de andere laptop de netwerk mappen openen.

Als je het via het internet doet, kun je met bijv. LogMeIn of TeamViewer de computers met elkaar verbinden, deze software is onder andere wel bekend omdat je de ene computer met de andere kan besturen, maar deze kunnen ook prima bestanden overbrengen en taakbeheer openen.

Als je het met behulp van een internet kabel doet, dan sluit je beiden laptops rechtstreeks op elkaar aan, en dan stel je bij het netwerkcentrum in de configuratiescherm de mogelijkheid in dat er verbindingen(van andere computers) door de internet adapter mag komen, en dan werkt het het zelfde als het thuisnetwerk met de netwerkmappen.

Als je het met behulp van de draadloze adapters doet, kun je van 1 laptop een 'hotspot' maken in de netwerkcentrum onder configuratiescherm bij nieuwe verbindingen. Dan verbind je met de andere laptop naar de hotspot en dan krijg je weer het zelfde verhaal over de netwerkmappen.

En natuurlijk met bluetooth (niet de meest snelste manier qua overdracht), beiden laptops hun bluetooth aanzetten en pairen maar, afhankelijk van de stuurprogramma die je gebruikt kun je ze met elkaar verbinden, maar ik denk dat als je dit gaat gebruiken dan het voor zichzelf spreekt, dan is het net als dat je een telefoon of camera op je laptop aansluit, je kunt dan bestanden er naar toe slepen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je windows xp hebt en met het thuisnetwerk wilt verbinden, dan moet je naar 'mijn netwerk locaties' gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook een bestand via het netwerk delen. Je moet dan allebei in hetzelfde netwerk zitten en dan moet je elkaar zoeken en als je de andere pc hebt gevonden kun je bestanden delen zonder kabel of usb stick (het kopieren duurt iets langer dan normaal).