hoe kan ik de gehele inhoud van mijn interne hardeschijf overzetten naar een externe harde schijf?

Ik heb 2 hardeschijven van 70 gb, nu zijn deze beide bijna vol, daardoor wordt mijn pc langzamer en dat is echt niet fijn. is er een manier om al deze gegevens over te zetten naar mijn ecterne netwerk hardeschijf van 500GB ? ik wil nog wel graag de programma's kunnen blijven gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je kunt een backup maken en die teruglezen op je nieuwe schijf. Je zult daarop misschien wel eerst een basis windows moeten installeren om die backup terug te kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Copy » Paste" geen optie?

Over het algemeen kun je best programma's verplaatsen waarna die het nog gewoon doen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Een antivirus programma bv zul je niet zomaar even kunnen verplaatsen, als het niet gaat krijg je daar doorgaans meteen een melding van.

Win 7 houd het zelfs automatisch bij wbt snelkoppelingen. Dus als je programma(mapje) A verplaatst kijkt win of er een snelkoppeling bij hoort, zo ja wordt die aangepast zodat die gewoon blijft werken.

Of het trouwens verstandig is om grote programma's va een netwerk drive te gaan draaien is een 2e. Dat zal toch stukken langzamer gaan.