ik heb 2 geluidskaarten in mn pc,kan ik geluid hiervan afzonderlijk splitsen,dat 1 over de hoofdtelefoon gaat en de ander over de dolby surround?

mijn pc is verbonden d.m.v. hdmi met de tv,en de pc is verbonden met de dolby surround.... ook is mijn pc afzonderlijk verbonden met een monitor,zodat ik op de pc kan ongestoord als de kinderen bijvoorbeeld een film willen kijken aangestuurd door de pc maar te zien op tv. nu heb ik nog 1 geluidskaart vrij en deze wil ik graag voor mijn hoofdtelefoon gebruiken...zodat als de kinderen film aan t kijken zijn op de pc ik mijn spelletje of muziekje kan luisteren door mijn hoofdtelefoon/...ik had deze op de vrij geluidskaart aangesloten maar hij komt alsnog over de dolby surround heen...kan ik dit geluid van elkaar splitsen...nu in t kort pc>van hdmi naar tv>geluid>surround verbonden..pc>monitor>hoofdtelefoon aparte geluidskaart. die nog vrij is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat ligt over het algemeen aan het programma. Denk dat het makkelijkste is dat je handmatig voor de weergave op de TV instelt dat het programma dat je daar doorgaans voor gebruikt die 1e geluidskaart moet gebruiken zodat de andere geluidskaart als primaire geluidskaart kan gelden.

Je kunt bv KMPlayer gebruiken voor die films op TV. Daar valt echt alles aan in te stellen ook welke geluidskaart hij behoort te gebruiken.
http://download.cnet.com/KMPlayer/3001-13632_4-10659939.html?spi=6d52199647ed8be670104ce641e7bb62&dlm=0