Waarom heb ik al 2x het politie virus op mijn computer gekregen? De computer heeft gewoon een virus scanner!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die virus scanner doet er niks tegen het is een virus waar men niet veel tegen kan doen..
je moet oppassen welke site's je bezoekt, en anders moet je es een opschoonbeurtje maken op je computer, meschien lijkt het of de virus weg is maar ergens nog in het systeem zit..
i heb geen verstand van computers, maar dit lijkt me het logische wat er is:$

Antwoorden (2)

Een virusscanner is een hulpmiddel, geen waterdichte beveiliging op zich. Het is nog altijd aan de gebruiker om veilig met de computer om te gaan. Veruit het grootste gedeelte van de virussen wordt door de gebruiker zelf naar binnen gehaald door op een link te klikken, een bijlage in een e-mail te openen etc.

Daarnaast lopen virusscanners per definitie achter de feiten aan. Het enige wat een virusscanner kan is een bestand vergelijken met zijn database. Het virus moet dus eerst ergens schade hebben aangericht voordat er een oplossing kan worden gemaakt, en je virusscanner het bestand als virus kan herkennen. Het updaten van de virusscanner is dus van groot belang. Daarnaast moet je zorgen dat je gehele pc is geupdate. Voor het Politie virus is vooral internet explorer en java van belang. Zorg dat deze de laatste versie hebben.

Het is dus zaak om bewust om te gaan met internet, en om verdachte zaken te leren herkennen. Dit is niet altijd makkelijk omdat virussen vaak op zeer slinkse wijze verspreid worden. Een virusscanner is goed om te hebben, maar het is minstens zo belangrijk om je te realiseren deze geen wonderen kan verrichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een virusscanner is een hulpmiddel, geen waterdichte beveiliging op zich. Het is nog altijd aan de gebruiker om veilig met de computer om te gaan. Veruit het grootste gedeelte van de virussen wordt door de gebruiker zelf naar binnen gehaald door op een link te klikken, een bijlage in een e-mail te openen etc.

Als je zo graag wilt dat er geen virussen op je pc meer zijn moet je Norton Internet Security downloaden het is gratis voor 2 jaar.

Veel succes ik hoop dat je geen virussen meer krijgt.