Kan je de harde schijf uit een nieuwe externe harde schijf gebruiken in een NAS?

Ik zag dat een losse WD 2TB hardeschijf 109 euro los kost. Een externe harde schijf kost van dit merk slechts 88 euro (usb 2.0). Ik heb nog een NAS waar ik 2 x 2TB voor moet kopen. Kan ik de externe hardeschijf gebruiken in de NAS?

Ik kan de overgebleven externe behuizing gebruiken voor oude HDD's die ik heb liggen. Het is ook goedkoper.

Moet ik rekening houden met problemen als ik dit doe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Allereerst moet je kijken wat voor behuizing er om de externe hardeschijf zit. Vaak zijn die lastig open te maken en wordt het lastig om er een nieuwe hdd in te zetten.

Daarnaast is het belangrijkste dat de aansluiting goed is. Tegenwoordig is dit allemaal SATA, dus dat moet geen probleem zijn waarschijnlijk.

En de harde schijf moet natuurlijk 3,5 inch zijn (wat de meeste NAS ondersteunen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan zeker, echter je moet wel dezelfde aansluiting gebruiken, b.v. sata of pata en ook de maximale grootte in de gaten houden en het physieke formaat, dus als je daar even op let, no problemo.

Toegevoegd na 38 seconden:
Zelfde aansluiting die in je Nas apparaat zit natuurlijk.