Ik wil NVIDIA installeren maar nu zegt mijn computer: dit grafisch stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden. Wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4K

Het beste antwoord

Dan heb je de verkeerde driver te pakken. Zorg dat je de versie downloadt die geschikt is voor jouw kaart.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan is je videokaart geen nvidia kaart ?
of je hebt de verkeerde driver te pakken ?
voor een ander type videokaart
heb je ene oudere kaart misschien

heb je windows 7
kijk dan even bij windows update
eventueel de optionele updates ?
die drivers zijn meestal gewoon up to date
capthavoc
11 jaar geleden
Het lijkt erop dat je een nieuwe grafische kaart van het merk NVIDIA reeds hebt geplaatst, maar dat je die wijziging nog niet kenbaar hebt gemaakt aan het OS (Operating System oftewel besturingssysteem).
Het doel van een driver is ervoor te zorgen dat het OS kan "praten" met de grafische kaart, om zo door die kaart het gewenste plaatje te laten genereren dat daarna door de monitor wordt getoond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn twee mogelijkheden:

Of je hebt de videokaart (hardware) niet of niet correct geïnstalleerd (in het slot geduwd), in welk geval het (correct) insteken van de kaart het probleem zou oplossen.

Of je hebt de videokaart correct in het juiste slot gestoken en probeert een driver te installeren die niet bedoeld is om de geïnstalleerde videokaart aan te sturen, in welk geval je op zoek moet gaan naar de juiste driver (voor zowel de juiste videokaart als ook het juiste OS), die zich dan naar alle waarschijnlijkheid zonder veel problemen zal laten installeren.

Dus wat moet je doen? Eerst vaststellen welk van de twee scenario's van toepassing is en vervolgens daarnaar handelen...
rose
11 jaar geleden
Kijk eerst welke beeldschermadapter actief is op je computer. Type hiervoor 'Apparaatbeheer' in het vakje onderin bij starten.
Je krijgt dan een venster te zien met alle aangesloten apparaten op je computer.
Klik 'Beeldschermadapter' aan en je ziet dan welke Videokaart actief is.

Staat de Nvidia kaart er wel bij maar met een geel driehoekje dan is deze wel herkent maar werkt niet.
Dat kan zijn omdat de driver ontbreekt.
Klik daarvoor op de Videokaartnaam met de rechtermuisknop en kies eigenschappen.

In Eigenschappen kies je stuurprogramma.
Windows laat dan zien welk stuurprogramma er is (of niet is).
Met 'stuurprogramma bijwerken' kun je Windows laten zoeken naar een geldige driver voor je Nvidia kaart.

Staat de Nvidia kaart niet bij de beeldschermadapters dan heb je of GEEN Nvidia kaart maar iets anders, of de kaart zit fysiek niet goed gemonteerd waardoor de kaart niet gezien wordt.

In het slechtste geval is de kaart defect.

Op de meeste moederborden zit een standaard video adapter ingebouwd die actief is als er geen losse videokaart is gemonteerd en geinstalleerd.