waarom maakt mijn laptop laatste tijd ruisend/haperend geluid tijden het afspelen van games en af en toe muziek ?

Ik heb een GeForce GT 520MX als video kaart, geluidskaart :Realtek High Definition Audio
overige info, CPU SPEED : 2.1 GHz Performance Rated at: 4.73 GHz... CPU: Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10GHz
Ze zijn laatst allemaal geupdate en heb nog geprobeerd om met andere boxjes games etc af te spelen maar dat heeft niks geholpen misschien weten jullie wat beters

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem kwam voor en na de updates, bij schijfstations staat deze schijf erbij : WDC WD3200BPVT-80ZEST0. het probleem begint pas later als ik met mn game bezig ben in het begin loopt ie gewoon soepel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel dat zal ik doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb geprobeerd een sensor logje te maken alleen is t niet helemaal gelukt zoveel verstand van computers heb ik niet, maar er word gezegd dat het de probleem van het geluidkaart is alleen dat betwijfel ik want als mn geluid begin te haperen begint het beeld ook te stoteren enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel het is gelukt !

Antwoorden (1)

wat jij hebt, waarschijnlijk ruis, piepjes etc, is feedback van de andere componenten van je pc.

sommige dure moederborden (zoals bv de maximus gene V die ik heb) hebben een losse geluidskaart op het moederbord, maar de meeste moederborden hebben dit niet, en dan krijg je dus feedback.

het beste wat ik je aan kan raden is een losse geluidskaart, deze hebben veel minder last van feedback.

Toegevoegd na 59 seconden:
met een "losse" geluidskaart op het moederbord, bedoel ik een printplaat die echt los is van de rest van de componenten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor dit antwoord maar ik heb toch een vermoeden dat het niet alleen aan mn geluidskaart ligt want als mn geluid begint te haperen begint het spelletje zelf ook te haperen en langzaam te gaan