hoe bouw je een intern harde schijf uit een computer om naar een externe harde schijf?

ik heb een ouwe laptop en daar wil ik de harde schijf uit halen en ombouwen naar een extern harde schijf nu heb ik even gekeken op een ander forum en daar zag ik dat je een box nodig heb maar wat voor een box en zijn er ook nog andere manieren om je harde schijf om te bouwen naar een externe harde schijf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

ik gebruik een usb convertorkabel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aha, je bedoelt dat wat ik in het tweede deel van mijn antwoord noemde :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoiets toch ja . Is eigelijk simpel en kost twee keer niets.Ik gebruik het ook voor laptopschijven en gaat goed.veel geluk

Andere antwoorden (2)

Je kan in de computerwinkel een externe behuizing kopen waar je de hardeschijf inbouwt. Let wel even op het type aansluiting: Sata of IDE en de groote van de schijf (2.5" of 3.5"). Een andere, meer tijdelijke, oplossing is een usd/sata/ide controler waarbij de hardeschijf gewoon los op je bureau ligt. Dit is echter meer geschikt om "even" een harde schijf uit een ander systeem te testen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat usb kabeltje gaat waarschijnlijk niet werken
hardeschijven hebben meestal nog een extra stroomvoorziening nodig
maar je kan voor weinig geld een behuizingkje kopen
waar die inpast
en dan ziet die er hetzelfde uit als een externe behuizing

http://tweakers.net/pricewatch/249392/konig-hdd-behuizing-25-inch-sata-usb-20.html#tab:info

daar heb je iets aan
mvg