Welke hardware geeft de snelste reactietijd (in ms)?

Is de reactietijd van een draadloze muis/toetsenbord bijvoorbeeld trager dan een muis met draad? Zo ja, welke aansluiting is het snelst (PS/2 of USB)?

Ik heb ook eens gehoord dat de oude CRT monitoren een snellere reactietijd hebben dan een TFT-LCD scherm, is dat waar? Ik ben echt opzoek naar de verschillen in milliseconden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De verschillen in ms zal je moeten gaan opzoeken in de verschillende specificaties want zelfs bij gebruik van dezelfde technieken zal deze van muis tot muis en van scherm tot scherm verschillend zijn.

Over het algemeen kan je stellen dat bij een muis met draad de reactietijd sneller is. Welke aansluiting het snelst is valt moeilijk te zeggen: bij USB kan deze sneller zijn, maar PS/2 is volgens mij wel stabieler, bij USB komt er namelijk nog al eens wat meer kijken en is het meer onderhevig aan de rest van je systeem.

De oude CRT monitoren hadden betere reactietijd dan de vroegere TFT-schermen, maar tegenwoordig zijn die TFT-schermen er al behoorlijk op voorruit gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!